Så har det skjedd igjen - startperreproblem!!

Anbefalte innlegg

For en elendig start på et nytt år!!

 

Som tråden forteller har jeg nok en gang fått kluss med startsperra - 4. gangen på to år.

 

Suspekt at dette skjer ved første forsøk på å starte bilen i 2006...

Kan SKC nøkkel (som benyttes ved programmering) ha dato-bombe i seg?

 

Har tidligere byttet startsperrekontroller, tenningslås med spole samt gått over alle loddingene bak dashbord. Alt dette er gjordt på verksted.

 

Selv om jeg har en eldre VAG COM kommer jeg ikke langt uten SKC koden.. Blir vel å ringe kranbil i morgen og nye tusenlapper flyr..: bh : : bh :

 

Har lyst til å kvitte meg med bilen : gråter : Det finnes grenser for hvor mye ergrelser dette har medført. Er jeg den eneste Audi eier som har hatt så mye problemer med nettopp dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en elendig start på et nytt år!!

 

Som tråden forteller har jeg nok en gang fått kluss med startsperra - 4. gangen på to år.

 

Suspekt at dette skjer ved første forsøk på å starte bilen i 2006...

Kan SKC nøkkel (som benyttes ved programmering) ha dato-bombe i seg?

 

Har tidligere byttet startsperrekontroller, tenningslås med spole samt gått over alle loddingene bak dashbord. Alt dette er gjordt på verksted.

 

Selv om jeg har en eldre VAG COM kommer jeg ikke langt uten SKC koden.. Blir vel å ringe kranbil i morgen og nye tusenlapper flyr..: bh : : bh :

 

Har lyst til å kvitte meg med bilen : gråter : Det finnes grenser for hvor mye ergrelser dette har medført. Er jeg den eneste Audi eier som har hatt så mye problemer med nettopp dette?

 

Er det sjekket koblingen inn på mottakerspolen bak på tenningslåsen da? dette er iallefall et ganske kjent problem med startsperren.. 2 ledere som går inn i en svart plugg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For kaldt nå å skru selv....

 

Viking hentet bilen nå i morges. Vi får så se hva som skjer videre.: klø :

 

Det som jeg oppfatter som problem her, er uansett hva verkstedet finner ut av, kan en liksom ikke stole på at problemet er borte.. Jeg har tiltro til verkstedet, det er ikke det, men ut fra nevnte historikk øker skepsisen.

 

Men til dere i forumet:

Er jeg den eneste i 'verdenshistorien' som oppfatter startsperren som et problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For kaldt nå å skru selv....

 

Viking hentet bilen nå i morges. Vi får så se hva som skjer videre.: klø :

 

Det som jeg oppfatter som problem her, er uansett hva verkstedet finner ut av, kan en liksom ikke stole på at problemet er borte.. Jeg har tiltro til verkstedet, det er ikke det, men ut fra nevnte historikk øker skepsisen.

 

Men til dere i forumet:

Er jeg den eneste i 'verdenshistorien' som oppfatter startsperren som et problem?

 

 

Du får høre med dem hva dem har gjort.. Bak på mottakerspolen bak på tenningslåsen går det inn en grønn og en svart ledning i en plugg (tror det var de fargene).. Denne er det dårlig kontakt i for mange.. Det som fikser det, er å avmantle kablene og lodde de fast til stikkerne inni der..

 

Jeg hadde startsperren som problem, helt til jeg loddet de kablene og siden har jeg ikke hatt problem.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag hentet bilen hjem etter 9(!) dager på verksted :)

 

Det var en helt konkret feil mellom startsperre-kontroller og motorstyringen.

Verksmesteren mente at en kabel lå i klem til jord. Dette hadde medført at selve startsperre-kontrolleren også var dratt med i 'kjølvannet'.

 

Det kommer nok til å koste litt er jeg redd.

 

Han hadde stor tro på at bilen ville fungere bra nå framover mht. startsperreproblemer. Håper han har rett. :confused:

Jeg har fortsatt tiltro til verkstedet.

 

Verksmesteren kunne også fortelle at nå må VAG-bilene stå online tilkoblet Tyskland for å få koden som skal til for å omprogramere startsperren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.