Går det an å senke utslippet uten katalysator? (S2)

Anbefalte innlegg

Skal inn til Eu kontroll med S2 en og har ikke katalysator montert.Har hørt at det går an å fylle på en flaske med kondensfjerner på tanken for å senke utslippet nok til at bilen passerer.Noen som har prøvd dette?Har prøvd uten kat tidligere og da passerte den ikke kravene.

 

Noen som har andre forslag eller ideer?Har fått pris på 200 cellers universal kat i dim 2,5" til 4300+ moms. Noen som vet om bedre priser?

Har hatt en billig kat til 2500,- tidligere men den holdt i ca 2 mnd før innmaten løsnet.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvisdu fjerner olje ånde slangen fra luftfilteret ditt så vill også co`n synke en del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok skal sjekke Mergi.

Tror ikke oljeåndinga går i luftfilteret på S2.Er ikke sikker på hvor den blir resirkulert men kan sjekke opp i det.Tror muligens den blir resirkulert rett før innsug?Var jo ett godt tips,men da må den slangen skjules godt så det ikke vises ved godkjenning.

Kommer til å kjøpe kat senere,men skal bygge om eksosen fra 2,5 til 3 eller 3,5" og har ikke lyst å kaste bort penger på en 2,5 kat når jeg må ha større senere.

 

Takker for tips

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset.

Hadde for høy CO på Golfen når jeg brøvde meg på EU kontroll(slakt) så jeg må prøve med noe luriumstoff for å få den ned.

 

Noen som har andre tips enn Megri så bare kom med dem her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg den frihet til å trekke opp denne tråden eg...

 

Korleis gjekk det på etterkontrollene deres?

Har nett vært på EU-kontroll, og har også blitt slakta på CO.

 

Lurer på å bestille meg Mergi og prøve å få den gjennom da...

Er det noen som har testa det? Evt. andre forslag.

(kjører ein «vanvittig sprek» 1,6 liter bensin)

 

Er ellers anbefalt av han på verkstedet å kjøra som Petter Solberg når eg skal til etterkontroll : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er helt sunt for motoren skal jeg ikke uttale meg om, men en arbeidskollega fyllte tre flasker kondensfjerner på Renaulten sin og co gikk fra 6.5 til 2.7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har testa det? Evt. andre forslag.

Er ellers anbefalt av han på verkstedet å kjøra som Petter Solberg når eg skal til etterkontroll : haha :

 

 

Et generelt tips til alle biler er å bytte olje, oljefilter og luftfilter.

Og kjør gjerne litt fort og hardt slik at du får løsnet litt det som sitter igjen etter all tomgangs og småkjøringen:) En langtur kan gjøre underverker;)

 

Oljeåndinga som er nevnt her går som regel fra toppen av motoren og inn til forbrenningen igjen, ved å tette det hullet som blir der slangen går inn og legge selve slangen på en lur plass så skal Co`en gå ned.. Er mulig å lage seg en catchtank, men er vanligvis mere forbeholdt biler med mer krutt enn det Ola Nordmann kjører:)

 

Fattern kjører skikkelig gubbete, aldri over fartsgrensen og bruker laaang tid på å nærme seg også, hver sommer når han og muttern skal besøk til slekt osv som bor litt langt unna så klager dem over at det lukter brent i bilen etter litt kjøring: smil : Lurer på hvorfor: klø :

 

Edit: Skrivefeil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd en kjapp service på bilen . for så¨og kjøre turbo/eksos knallrødt.. eller hvitt hvis du klarer det ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fylle E85 bensin, også hørt aceton skal gjøre susen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, 50% E85 på tanken så er du garantert berga. Mener jeg leste på forumet på etanol.nu om en som hadde gjort dette (muligens med 80% E85 og 20% blyfri 95) og fått 0,2 på CO-målingen på EU : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er at eg bur ein plass i landet der E85 ikkje selges så vidt eg har fått med meg...

 

Men skal til Oslo om 1,5 veke ein kjapp tur... Kanskje kjøpa med meg ei bensinkanne med E85...

Nokon som veit om ein plass det går å kjøpe? Eller selges det "over alt"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tok eu-kontroll på S4en så var COen alt for høy, selv med ny olje og filter..

 

Rusa opp bilen og den stod lenge på +/- 3000 rpm men det var ikke snakk om..

 

Heldigvis var mekanikeren Audi-mann, og han visste råd..

 

På S4 iallefall er nemlig katalysatorene så langt bak i eksosen at de ikke blir skikkelig varm, med påfølgende dårlig funksjon..

 

Så jeg kjørte ut fra verkstedet, blåste en kjapp runde med bilen, rygga inn igjen på gulvet.. Han putta inn slangen, og CO var 0,01 :D

 

Men allerede iløpet av det minuttet bilen stod der på tomgang så steg COen igjen til ulovlig nivå..

 

Så kan skrive under på at skikkelig utblåsning og varmkjøring hjelper : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har en kompis av et annet tysk fabrikat. Og etter at han kjøpte denne bilen så fant han en luft kompresor i motorromet. Denne blåste rett ut i eksosen. Dette fordi bilen skulle kunne gå igjenom kontroller. Ren luft i eksosen funker fint det og

 

Ståle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tok eu-kontroll på S4en så var COen alt for høy, selv med ny olje og filter..

 

Rusa opp bilen og den stod lenge på +/- 3000 rpm men det var ikke snakk om..

 

(...)

 

Så jeg kjørte ut fra verkstedet, blåste en kjapp runde med bilen, rygga inn igjen på gulvet.. Han putta inn slangen, og CO var 0,01

Prøvde dette... Han på verkstedet hadde lyst å bare la den gå gjennom, men kunne ikkje i.o.m. at mine verdier var litt vel over... Han tok også bilen ut på tur for å sjå om han klarte å pressa verdiene under... Dei vart halvert, men det hjalp så lite da det fortsatt var godt over...

 

Så eg får ta oljeskift m/filter, luftfilter og sjå ka som skjer...

 

Sjekka på nettet og fann ut at Statoil på Storo selger E85, så får stikke innom der og fylle opp ei bensinkanne når eg er i Oslo neste helg. Så kan eg spe ut bensinen også før etterkontrollen...

 

Da MÅ den gå gjennom... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har en kompis av et annet tysk fabrikat. Og etter at han kjøpte denne bilen så fant han en luft kompresor i motorromet. Denne blåste rett ut i eksosen. Dette fordi bilen skulle kunne gå igjenom kontroller. Ren luft i eksosen funker fint det og

 

Ståle

 

Porsche? : rolleyes

Ikkje rart det dukker opp rare ting når utslippskrava går på % innhold, og ikkje g/km. Ikkje uten grunn at dei fleste amerikanske biler rusler rundt med store motorer med lav komp. Slipper ut avgasser som F... men med lavt % innhold... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som (forholdsvis) fersk dieseleier lurer jeg på hvordan det er med AAT-motor og utslippskrav. Jeg har frist til slutten av januar, og tenkte jeg skulle ta kontrollen før fristen for engangs skyld...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.