Anbefalte innlegg

Vel, idag byttet jeg og en kompis simmeringen på kammen, olje lakk ut der og rant ned til veivreimhjulet, byttet samtidig kam:

Kent Cam GS1H 266grader

Etter litt : bråk : fikk vi startet motoren, men den går som et dass på lave turtall, fusker på tomgang, men går som ei kule straks den kommer over 5k! Har ikke tenningslampe for hånden, så vi har justert "manuelt" på tenningen for å få det rett, men....

Bruker enn å forandre tenningstidspunkt, eve hvor mange grader?

Noen som vet litt om slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Vel, idag byttet jeg og en kompis simmeringen på kammen, olje lakk ut der og rant ned til veivreimhjulet, byttet samtidig kam:

Kent Cam GS1H 266grader

Etter litt : bråk : fikk vi startet motoren, men den går som et dass på lave turtall, fusker på tomgang, men går som ei kule straks den kommer over 5k! Har ikke tenningslampe for hånden, så vi har justert "manuelt" på tenningen for å få det rett, men....

Bruker enn å forandre tenningstidspunkt, eve hvor mange grader?

Noen som vet litt om slikt?

 

er dere sikre på at dere har truffet 100% med kamreima?? det er vel noe som tyder på at dere har bommet et tann og 2.....for en 266 graders kam er nesten like snill som en orginalkam

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter skifte av kam dreide vi motor rundt flere ganger for å sjekke at timingen på registrert var rett, dette så bra ut, men vi har ikke sjekket timing etter at motor har vært startet!

Vet du om tenningstidspunktet skal være likt på de kammene(Org og Kent C)?

 

Må vel sjekke dette i morgen, nå skal det festes:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan sjekket dere at stempelet var på topp på syl1??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv først og fremst å stille tenningen med tenningspistol/lampe og se hvordan det blir da. Det sitter merker på svinghjulet og på kamdrevet, disse må også stemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten: Brukte den gode gamle teknikken: skrujern øverst på stemplet, merker på svinghjul osv, men ubrukelig uten tenningslampe, det blir bare ca...

 

Hermann: Merket på både svinghjul og kamdrev er sjekket, men siden kammen har lengre "åpningstid" vil gjerne ha tenningen helt F.... riktig(Derfor lurer jeg på om tenningen skal være "tregere" pga mer luft/bensin, Frode G, dette vet kanskje du?)

 

Vet at 266* ikke er mye mer standard, men er ute etter "litt" mer enn standard, tross alt det Golf/Polo gjør seg best på er korte distanser:)

 

Kjenner at den drar bedre på høy rpm, men på lave er jeg redd for at tilogmed en Ford Ka skal ta meg:) Kollevold sa at dette var en allround kam, jevnt drag over hele registret osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ble det ordnings!

Etter mye prøving og skruing ble tenning og kam justert!

Ingen av merkene som er på reimhjul, kamhjul osv kunne brukes!

Byttet alt av tenningsdeler samtidig, så nå er det bare kos:)

Og som du sa Morten, vi hadde bommet på kamreima!

Den går bedre nå enn tidligere, ikke mye, men litt! Ivertfall nok til å klare 185 i Sverige på 6000rpm.

 

Så nå skal Mobil 1 ventilpekkings olja ut og Castrol Tws inn samt bunnpanne bytting og montering av en beskyttelses plate fra en Civic! Takker for all hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.