#1 Skrevet Januar 1, 2006 Instrumentpanelet mitt tok kvelden etter et heller mislykket forsøk på å bytte skivene i det. Har nå fått tak i et nytt instrumentpanel. Mitt orginale er visstnok IMMO II og dette nye er IMMO III Dette skal visst ikke være noe problem og det fulgte med en 4-sifret SKC kode til det nye huset. Dog står på det Ross-tech's sider at man trenger noe som heter Work Shop Code og Importer Number!? Er dette noe som står i det gamle instrumenthuset slik at man kan lese det ut med vag-com? Evt at det står lagret i bilen et sted? Eller må jeg på Møller for å få tak i dette...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2006 Så vidt jeg veit MÅ du til Møller for å få kodet det pga at koden for startsperra er vekslende og aldri den samme fra time til time el no sånt. Derfor må diagnoseapparatet kobles i forbindelse med en server i tyskland via internett for å mate riktig kode inn i instr ditt. Videre må diagnoseapparatet ha lagt inn en verkstedkode for å identifisere seg i denne hiddenbasen, ergo må både verkstedet og gjeldende mekaniker identifisere seg og bli godkjent av hiddenbasen før man får nummeret. Nummeret blir heller aldri vist på noen skjerm, men legges rett inn i instrumentet av diagnoseapparatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2006 Instrumentpanelet mitt tok kvelden etter et heller mislykket forsøk på å bytte skivene i det. Har nå fått tak i et nytt instrumentpanel. Mitt orginale er visstnok IMMO II og dette nye er IMMO III Dette skal visst ikke være noe problem og det fulgte med en 4-sifret SKC kode til det nye huset. Dog står på det Ross-tech's sider at man trenger noe som heter Work Shop Code og Importer Number!? Er dette noe som står i det gamle instrumenthuset slik at man kan lese det ut med vag-com? Evt at det står lagret i bilen et sted? Eller må jeg på Møller for å få tak i dette...? Hmm,åssen klarte du å ødelegge instrumenthuset ditt når du skulle montere skiver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2006 Instrumentpanelet mitt tok kvelden etter et heller mislykket forsøk på å bytte skivene i det. Har nå fått tak i et nytt instrumentpanel. Mitt orginale er visstnok IMMO II og dette nye er IMMO III Dette skal visst ikke være noe problem og det fulgte med en 4-sifret SKC kode til det nye huset. Dog står på det Ross-tech's sider at man trenger noe som heter Work Shop Code og Importer Number!? Er dette noe som står i det gamle instrumenthuset slik at man kan lese det ut med vag-com? Evt at det står lagret i bilen et sted? Eller må jeg på Møller for å få tak i dette...? Dersom du har det 4-sifrede SKC koden skulle du kunne kode startsperren med vag-com. Men om immo II passer med immo III tviler jeg på. Sikker på at du har immo II på det gamle instrumentet? Du må også flytte over kodingen på instrumentet og tilpasningsverdiene, har du immo III må motorstyenheten frikoples. Er det snakk om et nytt instrument? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 1, 2006 Jeg har IMMO II i det gamle huset ja og IMMO III i det nye. Jeg har lest ALT som er å lese om dette så jeg VET det går lissom.. Koplet det opp tilogmed, da koplet seff startsperren inn men jeg skulle da bare hente ut Immo koden i det nye huset. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg må til Møller når jeg alt har den gamle work shop koden og Importer number i det gamle huset mitt samt SKC koden til det nye huset..... Har riktiknok ikke prøvd meg frem ennå, men tenkte å høre om noen hadde erfaring med dette. Det jeg ikke forstår helt er at på Ross-tech.com sine sider står det om en 7 sifret kode som kom i 2002. Tydeligvis er ikke huset mitt så nytt da jeg har fått det med en 4 sifret kode. For i fremgangsmetoden på ross-tech.com står det at man må ta med seg denne 7 sifrete koden, og VIN nummer for å få tak i Work shop code og importer number... Men dette finner man jo lett med vag com. Og siden jeg har den fire sifrede koden til det nye huset skulle det jo ikke være noe problem!? På en DIY-tråd på Vwvortex forumet står det følgende: What you will need A registered copy of vag-com and a laptop - New cluster with the proper SKC code (this is a must) OEM Radio code (if you still have your OEM radio installed) All of your car keys Torx T20 screwdriver, preferable magnetic Og alt dette har jeg jo... Her ble det forresten oppgradert fra et MFA til et FIS instrument, så han måtte ettermontere masse følere osv... Jeg skal oppgradere fra et MFA til et MFA eneste forskjellen er IMMO versjonene. Men jeg har skjønt det slik at IMMO III passer i IMMO II biler men ikke omvendt. Leste også at man faktisk ikke trenger Work shop code og importer number til dette byttet. Forøvrig byttet også han til IMMO III system i en IMMO II bil.... Dog med dette FIS huset da. Her er Linken btw. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1921113 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 1, 2006 Jeg har IMMO II i det gamle huset ja og IMMO III i det nye. Jeg har lest ALT som er å lese om dette så jeg VET det går lissom.. Koplet det opp tilogmed, da koplet seff startsperren inn men jeg skulle da bare hente ut Immo koden i det nye huset. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg må til Møller når jeg alt har den gamle work shop koden og Importer number i det gamle huset mitt samt SKC koden til det nye huset..... Har riktiknok ikke prøvd meg frem ennå, men tenkte å høre om noen hadde erfaring med dette. Det jeg ikke forstår helt er at på Ross-tech.com sine sider står det om en 7 sifret kode som kom i 2002. Tydeligvis er ikke huset mitt så nytt da jeg har fått det med en 4 sifret kode. For i fremgangsmetoden på ross-tech.com står det at man må ta med seg denne 7 sifrete koden, og VIN nummer for å få tak i Work shop code og importer number... Men dette finner man jo lett med vag com. Og siden jeg har den fire sifrede koden til det nye huset skulle det jo ikke være noe problem!? På en DIY-tråd på Vwvortex forumet står det følgende: What you will need A registered copy of vag-com and a laptop - New cluster with the proper SKC code (this is a must) OEM Radio code (if you still have your OEM radio installed) All of your car keys Torx T20 screwdriver, preferable magnetic Og alt dette har jeg jo... Her ble det forresten oppgradert fra et MFA til et FIS instrument, så han måtte ettermontere masse følere osv... Jeg skal oppgradere fra et MFA til et MFA eneste forskjellen er IMMO versjonene. Men jeg har skjønt det slik at IMMO III passer i IMMO II biler men ikke omvendt. Leste også at man faktisk ikke trenger Work shop code og importer number til dette byttet. Forøvrig byttet også han til IMMO III system i en IMMO II bil.... Dog med dette FIS huset da. Her er Linken btw. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1921113 Men da er del vel ikke noe problem da? Ettersom du har LEST ALT og VET at det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...