Anbefalte innlegg

Jeg blir "litt" gal av kupévifta som uler og skriker. Det kommer når bilen er blitt varm. Om jeg slår på max hastighet stopper lyden som regel. Den stopper også om jeg slår den helt av, selvfølgelig.

Hva kan jeg gjøre? Er det mulig å spraye inn litt smurning noen steder, og så blir den stille?

Om jeg må åpne for å komme til vifta, er det en stor jobb??

 

Bilen er en '92 A100 2,8E med klima.

 

 

takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir "litt" gal av kupévifta som uler og skriker. Det kommer når bilen er blitt varm. Om jeg slår på max hastighet stopper lyden som regel. Den stopper også om jeg slår den helt av, selvfølgelig.

Hva kan jeg gjøre? Er det mulig å spraye inn litt smurning noen steder, og så blir den stille?

Om jeg må åpne for å komme til vifta, er det en stor jobb??

 

Bilen er en '92 A100 2,8E med klima.

 

 

takker for svar!

Eg hadde samme type bil med skriking i kupevifta, eg sprøyta noe tynnt smøremiddel inn i viftemotoren gjennom tetninga som ligg i bakkant av viftemotoren der motoren er festa i huset til varmeapparatet.

Hørte ikkje noe lyd etter det, men det beste er nok å ta ut viftemotoren og smøre lagera skikkelig. får vel og kjøpt ein slags type kontaktfett som er mulig å smøre stiftene med for lenger levetid. Men er lagera utslitte vil det selvfølgelig være bortkasta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dette på min forrige A80, og har det også på Coupe'n min nå... det "uler/skriker" når vifta står på første hakk. Har ikke orket å ordnet dette på Coupe'n ennå, men på 80'n så skrudde jeg ned vifta (bak/under hanskerommet), og sprayet på noe alle CRC e.l. Etter dette forsvant den irriterende lyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Skal prøve med litt CRC i morgen.

 

 

Om noen andre har tips, er det bare og gi lyd fra seg :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører gjerne hvordan dette går, da jeg også har det samme problemet med min 1993 100 2,6: bh : kan bli gal av mindre ja: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet på min audi 80 sedan.. blir nesten helg gal av den lyden i lengden... men min lyd kommer bare når jeg svinger til høyre og har den på første, andre eller tredje hakk.. på fjerde hakk så lager den ikke lyd.. merkelige saker det her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke fått gjort dette, men skal gi lyd fra meg så fort noe skjer : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er lik vifte som uten klima, har jeg fikset det før.

På baksiden av viftemotoren er det en segerring, og med denne av kan en ta ut viftemotoren av huset. Går ikke å ta av vifta, men ikke noe problem.

Da er det bare å blåse rent, og smøre med en litt tykk olje,crc fordamper på no time. Girolje er fint.

Ikke bli overrasket om rotoren er veldig slitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.