vibrasjon i bakhjulsoppheng

Anbefalte innlegg

Fant en liten slakke i utgående aksling på ene siden bak. Er det kurant og skifte lagringen på diffen?

Er det dette som gjør at det vibrerer i lav hastighet?

Bilen er en 92 s4 sedan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet lagerene til utgående akslinger og sim ringer,men er fremdeles vibrasjon på venstre side bak...: klø :

Er det virkelig ingen som har vert borti dette problemet?

 

Er kun ved lav hastighet om muligens litt sterkere når jeg svinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen forskjell når du svinger? jeg tenker da på hjullager eller drivknute. på min er det vibrasjon (tror det er i venstresving), men det er hjullagret på høyresiden som gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer når jeg setter bilen i gang fra 0-15kmt. mulig litt sterkere ved høyresving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer når jeg setter bilen i gang fra 0-15kmt. mulig litt sterkere ved høyresving.

Ooops! jeg var visst litt rask der:o overså det med lav hastighet. men forsvinner det når du kjører fortere da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. Merker ikke noe ved vanlig kjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er banen på dekket ditt da? Gamle dekk. Tenker da på om dekkbanen kan ha sluppet fra stammen på et sted slik at dekket ikke er helt rundt lenger/slått kul på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er banen på dekket ditt da? Gamle dekk. Tenker da på om dekkbanen kan ha sluppet fra stammen på et sted slik at dekket ikke er helt rundt lenger/slått kul på seg.

da burde det vel merkes desto mer i høyere hastighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Forestill deg at du skulle trille det løse dekket bortover bakken. Det vil vingle mer i lav hastighet enn i høy hastighet. Dårlig eksempel, men har vært borti det på jobben noen ganger og da merket det godt i lav hastighet. Ikke sikkert det er dette som er feil da, men verdt en sjekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var samme problemet med sommerdekk også så jeg tviler på at det er dekkene.

Får vel prøve å skifte hjullager tenker jeg..Hadde vært greit at det var iorden til vintertreffet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører et klonk når jeg setter i gang bilen så begynner vibrasjonene og komme.

De forsvinner når jeg passerer 15kmt ca.

Må få fikset dette til helga...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.