TUV papirer på felger?? Finnes det?

Anbefalte innlegg

hvor for jeg tak på TUV papirer på felger? Noen side på nettet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor for jeg tak på TUV papirer på felger? Noen side på nettet?

Produsenten sin side eventuelt.

 

Eller så kan du kontakte en forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor for jeg tak på TUV papirer på felger? Noen side på nettet?

 

Om det er biltilsynet som absolutt må ha, så står inpress osv stemplet på felg i innerkan som oftest.

 

Blir da registrert som : "Alt. felg *størrelse/type/osv* "

 

Det har i allefall vært tilfredsstillende de 2 gangene jeg har fått penskrift i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er biltilsynet som absolutt må ha, så står inpress osv stemplet på felg i innerkan som oftest.

 

Blir da registrert som : "Alt. felg *størrelse/type/osv* "

 

Det har i allefall vært tilfredsstillende de 2 gangene jeg har fått penskrift i vognkortet.

Det tilsynet helst vil ha, er vel papirer som sier at hjulene er godkjent på bilen? Kan jo sette hvilke som helst felger på bilen, uten at det tilsier at de er godkjent ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TÜV trenger man kun hvis ET og rulleomkrets skal forandres utover det tillatte.

 

ET kan variere totalt 15mm - 7,5mm pr side pr aksling.

Rulleomkrets maks +/- 5%.

 

Hvis tallene på felg/dekk er innenfor disse verdiene kan ikke Biltilsynet kreve noe TÜV papir. Da er det heller ikke nødvendig å skrive dette inn i vognkortet, men alt som er gjort er jo en lettelse da...:D

 

Skulle man likevel ha behov for TÜV, så ta kontakt med importør eller produsenten...eller noen av de nettsidene som har papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men du har vel fått svar på ditt så: rolleyes

Noen som vet innpress på Golf 2, har 7x15 ET38 på. vet ikkke hva orginalt er?

På einsern skal jeg ha noen med ET25, men regner ikke med at det blir godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men du har vel fått svar på ditt så: rolleyes

Noen som vet innpress på Golf 2, har 7x15 ET38 på. vet ikkke hva orginalt er?

På einsern skal jeg ha noen med ET25, men regner ikke med at det blir godkjent.

 

 

Kan ikke svare spesifikt på spm ditt om ET på Golf II.

Men hvis felgene du skal bruke har ET25, må orginalt ET være mellom 17,5 eller 32,5 for at du skal kunne slippe TÜV vertfall:) Er ET over/under dette må du ha TÜV for å få det godkjent...

 

Nå er det ingen tvil om hvordan reglene er vel...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke svare spesifikt på spm ditt om ET på Golf II.

Men hvis felgene du skal bruke har ET25, må orginalt ET være mellom 17,5 eller 32,5 for at du skal kunne slippe TÜV vertfall:) Er ET over/under dette må du ha TÜV for å få det godkjent...

 

Nå er det ingen tvil om hvordan reglene er vel...:D

Hadde ingen forhåpning om at ET25 skulle bli godkjent, er bare å bruke noen andre, evt. låne seg felger på kontrollen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom trafikkstasjonen på Risløkka i Oslo idag ang godkjenning av felger på en A6..

Der fikk jeg beskjed om følgende:

TÜV papirene må være ORGINALE! Ikke utskrift fra nett, kopi etc...

Papirene måtte også stemme overens med akkurat den felgen som satt på bilen...

Noen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig. for hvis du henvender deg til mange felgprodusenter så får du gjerne beskjed om at TÜV papirer kan skrives ut på hjemmesidene dems, ellers så får du dem tilsendt på mail i pdf-format. så er nok lurest å bare si det er de orginale papirene som fulgte med felgene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes, jeg har tüv pappirer på brock b1, 9*16 et15 rundt om. Er til golf3/ vento..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han sa at de orginale TÜV papirene var i farger,

Og at de kom som et "hefte" og ikke i løsblad form...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tuv til brock B1 et15 på golf 2...

Var røde papir med svart skrift, og stiftet sammen i hjørnet.

Om de slår seg vrange på at du har printa ut i svart hvitt og ikke stifta så får du kjøpe noe rødt litt tjukkere papir og en stiftemaskin...

Alle tuv papir er trossalt printa ut en gang.

De gjør seg nok så vanskelige de kan, gjorde hvertfall det med brock felgene mine når felgkanten stakk litt utfor skjermen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom trafikkstasjonen på Risløkka i Oslo idag ang godkjenning av felger på en A6..

Der fikk jeg beskjed om følgende:

TÜV papirene må være ORGINALE! Ikke utskrift fra nett, kopi etc...

Papirene måtte også stemme overens med akkurat den felgen som satt på bilen...

Noen som har tips?

 

Det var da svært så nazi, da..?

Selv fått godkjent felger med TÜV papirer fra nettet - av felger av en annen produsent. Så lenge det var (nøyaktig) samme ET, dim og bredde, så gikk det greit.. Var forøvrig Borbet A felger på Corrado - med papirer fra Schmidt (eller var det Kerscher?).. (Hadde også papirer på at Borbet A gikk på mk2 Golf, som "backup")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han var SKIKKELIG nazi!

Til å begynne med så påstod han også at jeg måtte ha papirer med underskrift fra importør (møller), også disse ORGINALE, hvor det stod at bil xx...xxx med chassie nummer xx....xxx kunne godkjennes med den aktuelle felgstørrelsen...

Dette fikk han hjelp av en annen kar der nede med å innse at man ikke trengte... Holder med TÜV... Men de var begge enige om at papirene måtte være ORGINALE og tillhøre den aktuelle felgen som skulle godkjennes...

Men fant noe av intr i kjøretøyforskriften... Der står det faktisk at utdrag/kopi av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reis ned med kopi av kjøretøysforskriften i tilegg til kopi av TÜV papirene da? jeg ville itilleg krevd å slippe å betale da det er de som har gjort en feil som gjorde at du ikke fikk det godkjent første gangen du betalte...

Jeg gikk den dyre veien, kjørte inn uten mangelapp for å spørre om jeg kunne få det godkjent, altså måtte jeg betale 500,- for å få en mangelapp samt masse informasjon som ikke stemte likevel, mangelappen hadde jeg klart å skaffe selv, ble stoppa av bt på veien samme uka pga de så felgene... da hadde jeg sluppet å betale for mangelappen, med å gjøre det på den "ulovlige" måten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev ut TUV papirer i farger, altså hvite ark med sort og noe rød skrift på, stiftet disse sammen og det holdt lenge for SVV på Hønefoss når jeg fikk mine felger godkjent :)

Var forresten papirer som sa at biltypen min kunne bruke felger med dim. 8,5x19" med et 35, ikke noe spesifikt for en felgtype.

 

Så de er vel litt spesielle på Risløkka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Tror jeg skal dra et annet sted enn til Risløkka neste gang...

Men hvordan har andre klart å få godkjent felger fra en annen produsent

enn det felgene faktisk er..? Da det står produsent og merke på tüv papirene...?

Jeg syntes ikke det burde være noe problem så lenge alle spesifikasjonene

er like... MEN...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne litt..

 

Hvor finner jeg info om felger som passer min bil? 2007 A4 B7 avant?

Har nå interaction felger. Og vi, prøve og få felger inni vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge felgene har innpress innenfor +-7mm og du har dekk med +-5% samme rulleomkrets er det ingen problem. Kun ved større avvik trenger du papirer på de.

Papirer får du evt av en forhandler av det felgmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.