#1 Skrevet Januar 2, 2006 Jeg holder på å klargjøre golfen til eu-kontroll og jeg lurte på litt. Nå om dagen har jeg helt rakt anlegg på bilen. Planen er å sette på katten og bakpotta (uten mellompotte) Mellompotta har jeg rustsveisa litt hull og slikt, men har jo ikke lyst å ha den på. Vil jeg få det godkjent når bilen orginalt ble levert med med en mellompotte? Hilsen en som ikke liker eu-kontroller..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2006 Det finnes krav for avgass og for støy. Så lenge bilen holder seg innenfor grensene vil jeg tro at det meste vil gå gjennom eu-kontrollen. Er bilen fra 1990 og opp må selvsagt katta være montert. Oppdatering: http://www.lovhidden.no/for/sf/sd/td-19971215-1488-001.html Se pkt. 6.9 for eksosrør/lyddemper Se pkt. 8.1 for støy Se pkt. 8.2 for avgass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2006 Det finnes krav for avgass og for støy. Så lenge bilen holder seg innenfor grensene vil jeg tro at det meste vil gå gjennom eu-kontrollen. Er bilen fra 1990 og opp må selvsagt katta være montert. Oppdatering: http://www.lovhidden.no/for/sf/sd/td-19971215-1488-001.html Se pkt. 6.9 for eksosrør/lyddemper Se pkt. 8.1 for støy Se pkt. 8.2 for avgass Takker for hjelpa sto mye der:) Jeg gidder ikke bry meg om mellompotta. Har kjørt slikt før og det var ikke noe særlig bråk da. Så lenge katta er på er de nok fornøyde;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2006 Katalysatoren er på plass nå Litt ot Nå viser det seg at den "bøye/ledd greia" som er foran katalystoren er ødelagt. Det kommer frieksos ut av den, litt kjipt siden den var ny i sommer. Tror dere at jeg kan erstatte det bøyeledde med et rakt rør? Eller blir for det for stivt og ikke særlig holdbart... (Gidder ikke skru ned hele "downpipen" for å sveise på et nytt ledd) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2006 Katalysatoren er på plass nå Litt ot Nå viser det seg at den "bøye/ledd greia" som er foran katalystoren er ødelagt. Det kommer frieksos ut av den, litt kjipt siden den var ny i sommer. Tror dere at jeg kan erstatte det bøyeledde med et rakt rør? Eller blir for det for stivt og ikke særlig holdbart... (Gidder ikke skru ned hele "downpipen" for å sveise på et nytt ledd) MÅ ha flex-rør på tverrstilt motor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2006 MÅ ha flex-rør på tverrstilt motor! Offf, det var det jeg var redd for..... Jaja, jeg får bare kjøpe inn deler og begynne å jobbe..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...