Lage alu-deksel under motor i stede for plast..

Anbefalte innlegg

Har i dag ikke noe sånn beskyttelses-plate under motoren på grunn av at det ikke er plass til en sånn som bygger så langt ned.. Men tenkte å kappe til en alu-plate og skru fast så langt opp som det går mot motoren.. Noen som har noen bilder av dette eller har gjort det? Forslag mottas med takk! :)

 

Det er en A4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag ikke noe sånn beskyttelses-plate under motoren på grunn av at det ikke er plass til en sånn som bygger så langt ned.. Men tenkte å kappe til en alu-plate og skru fast så langt opp som det går mot motoren.. Noen som har noen bilder av dette eller har gjort det? Forslag mottas med takk! :)

 

Det er en A4..

Bestill to mens du er i gang da ;)

Intressant tanke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestill to mens du er i gang da ;)

Intressant tanke :)

 

 

bestille? Her skal det lages.. ;)

Er en del utsatte deler under der som begynner å få noen fine striper, bl.a bunnpanne, så tenkte det er på tide å få noe beskyttelse.. :P Bruker bilen kun en gang i helga eller noe, så er ikke så veldig hast..

 

 

 

Hvor tykk plate bør brukes da? Eller er det andre materialer som egner seg bedre? Hvis jeg bruker aluminium tenkte jeg å borre litt store hull og bruke store skiver med gummiforing i mellom for det blir vel bittelitt vandring på understell å greier der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På rallybiler bruker man både aluminium (8-10mm) og carbon plater. Du trenger ikke bruke gummiforinger for å feste plata. Det er en grunn til det, og det er at skliplata da hjelper til med å avstive chassiet på bilen. Skal se om jeg får tatt noen bilder senere så skal jeg legge dem ut her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut å måle til plate nå så nabon tar det med hjem fra jobb.. MEN

 

Hva materiale skal jeg velge? Her er det bare å velge å vrake.. ;)

 

Rundt 5mm Aluminiumsplate

Rundt 2-3 mm Rustfri stålplate

 

 

Tenkte den stålplata egentlig passer bra med hensyn til at den tåler en del, noe som ikke alu-plata gjør, men den veier jo litt mere da.. hmmm...

 

Noen gode forslag?

 

Det er jo ikke mye klaring under der, så det vil helt sikkert lønne seg å ha noe som tåler litt da... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselgeek selger slike, og det er kanskje mulig å se litt hvordan de gjør det:

 

panzerjack.jpg

 

http://www.diesel.geek.com/panzer.php

 

 

Ah.. Akkurat sånn jeg skal lage.. Bare inne en tur for å varme meg litt.. : smil :

 

Men der ser det ut som de har beholdt den orginale plasten også....? Min er borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det visst både plate å litt jobb i kveld da... :D

 

Ønsker meg plateknekker til neste jul.. :rolleye: Faen for en jobb å bøye en 5mm tykk alu-plate kun med hammer... Men ble da bra.. :) Så nå ligger motoren trygt dekket av plate under.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og hva med bilder da? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og hva med bilder da? : vinke :

 

 

Bilder ja.. Av en merkelig grunn så tenkte jeg ikke på det akkurat da.. :rolleye:

 

Var ikke akkurat varmt i garasjen.. Omtrent akkurat like kaldt som ute.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he... da tenker jeg du kosa deg stooort!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he... da tenker jeg du kosa deg stooort!!! :)

 

 

Kosa meg litt da.. :P Lenge sia jeg har skrudd noe nå.. Bare stått stille siste 2 mnd nå omtrent.. Så det klødde litt i fingra.. ;): cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! En sånn en må jeg få meg på A6'n også. 5mm alu kjentes solid ut eller..? Får ta meg en tur på grava neste helg og måle ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! En sånn en må jeg få meg på A6'n også. 5mm alu kjentes solid ut eller..? Får ta meg en tur på grava neste helg og måle ut.

 

 

Ja fungerer veldig bra.. Emeste minuset er at bilen ble 2-3 cm lavere under pga den plata, så nå subber den nedi ved den minste ujevnheten i veien.. : rolleyes Men plata er solid den.. Klarte såvidt å bøye den, men hadde ikke skikkelig verktøy til å bøye den heller da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fungerer veldig bra.. Emeste minuset er at bilen ble 2-3 cm lavere under pga den plata, så nå subber den nedi ved den minste ujevnheten i veien.. : rolleyes Men plata er solid den.. Klarte såvidt å bøye den, men hadde ikke skikkelig verktøy til å bøye den heller da..

 

Aii, skulle bety sånn ca halvering av bakkeklaringen min det da tenker jeg... :rolleye: Må nesten sjekke at jeg har plass først. Eventuelt heise bilen litt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker meg plateknekker til neste jul.. :rolleye: Faen for en jobb å bøye en 5mm tykk alu-plate kun med hammer...

 

Et lite tips til neste gang (når enn det måtte være :P) er å varme opp platen litt (men vær forsiktig) hvis du har tilgang til en liten propanbrenner e.l. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips til neste gang (når enn det måtte være :P) er å varme opp platen litt (men vær forsiktig) hvis du har tilgang til en liten propanbrenner e.l. ;)

 

 

Hmmm.. Ja det kunne jo kanskje vært lurt..:) hehe.. Var vel rundt -5 grader utenfor garasjen da jeg laget den... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden. Har du noen bilder av plata du lagde? Har planer om å lage ei sånn plate jeg også. Åssen gjorde du det med festing av plata? Brukte du org. skruer og hull?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden. Har du noen bilder av plata du lagde? Har planer om å lage ei sånn plate jeg også. Åssen gjorde du det med festing av plata? Brukte du org. skruer og hull?

 

 

Har ikke fåt tatt noe bilder av den..

 

På A4 er det iallefall et ganske solid feste foran i midten som jeg har festet den i + 2 på siden foran som støtter litt bare.. Bakover så fant jeg 2 hull som passet bra med plata.. Lurer på om de hullene var på traversen, husker ikke heeelt..

 

Litt sånn dårlig tegnet så ser plata sånn ut.. ;)

 

 

 

motor

.............................___

______________/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!

Da høres det ut som om det er nogen lunde samma fester som på passaten. Hvis jeg har forstått tegninga di riktig, så har du tatt ei vanlig alu. plate og bretta den til i fronten så den passer fanger`n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!

Da høres det ut som om det er nogen lunde samma fester som på passaten. Hvis jeg har forstått tegninga di riktig, så har du tatt ei vanlig alu. plate og bretta den til i fronten så den passer fanger`n?

 

 

Måtte brette den til for at jeg skulle få festet den opp foran og at den skulle gå under bunnpanne og bli festet i bakkant... Laget en liten tegning her som forklarer litt mere... Husker ikke heeelt målene men mener å husker jeg laget den en meter lang og noen-å 90 cm bred...

aluplate.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.