#1 Skrevet Januar 2, 2006 Off nå har jeg snart lest meg ihjel i søke modus. Ser det er flere som har bygget om S4/S6 2,2 fra auto til manuell kasse og da brukt RS2 kasser. MEN er det noen som har bygget om 4,2 ennå? Regner ikke med at RS2 kassa passer på denne motoren så hva lønner det seg da å bytte til? Passer RS4/RS6 kassa på min motor? Vil orginal 4,2 S6 manuell kassa tåle 600hk? Gidder jo ikke å bytte til S6 kasse hvis heller ikke den kommer til å tåle effektøkningen. RS4/RS6 er jo også 4,2 med mere effekt i utgangspunktet så da vil vel dette være klart best å bruke hvis det er mulig å få det til å passe??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2006 Syns du skal prøve å få tak i en 4,2 manuell kasse jeg, kommer nok til å gjøre ting mye lettere for deg.RS6 ble jo bare levert med automat(foruten om MTM clubsport da he he)og det tror jeg ikke er noen enkel jobb akkurat. Ellers så er da bare å spør om det er noe du lurer på angående ombyggingen, har bygd om jeg:) Angående RS2 kasse i disse bilene vet jeg ikke om den passer på V8`en, men hvis den skulle gjøre det anbefaler jeg deg å bygge med s4/S6 giroverføringer. Jeg bygde med RS2 overføringer, og det går det. men jeg måtte lage mye delre selv for å få det til. Og jeg brukte MANGE kvelder på å få justert det hele til å virke bra.MEN hvis du har tolmodighet, så blir det utrolig bra med RS2 overføringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2006 Ja jeg hadde jo i utgangspunktet tenk å bruke S6 kasse men hvis den ikke kommer til å tåle belastningen er det jo bortkastet? Hva er det egentlig som ryker på auto kassa? Hva er egentlig MAX belastning (hk/nm) som en 4,2 maun kasse tåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2006 Tror S6 Plus kassa tåler litt mer juling, den har i hvert fall annen utveksling. Men den er kanskje ikke så lett å få tak i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2006 Hmm ja: klø : Plus kassa skal jo passe. Men kan noen sette opp en liste til meg med hva som må byttes? Kall det gjerne en handleliste. Hvis jeg da går til innkjøp av en Plus manuell kasse hva mere trenger jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2006 Ingen som kunne hjelpe med en handleliste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2006 Hvis ingen hjelper meg med handleliste er det noen som vet ca hva ett verksted tar for jobben da? Eller er det noen der ute som kan fortelle hva dere skal ha for å gjøre jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2006 Audi A6/s6 / Växellåda 6 speed Lagernr: W125544 Årsmodell: 2000 Mil: 4200 Bilamn.: 4,2 S6 V8 4WD AOJ Anm1: AEK Chassinr: WAUZZZ4BZYN038456 Kvalité: B Regdatum: 20001229 Kan noen med delekatalog finne ut om denne passer på min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2006 nå kan jeg ikke mye om audi generelt.. men vil tro du trenger en del i tillegg til kassa trenger vel overføringer, hydraulisk clutch.. pedalstell og div bits'n'pieces.. er ingen enkel operasjon sånn sett. og kan vise seg og være dyr trenger jo også girspak og alt det som hører til for å få den til å fungere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2006 Hei jeg har shoppet litt med samme hensikt, å bygge om min 93 S4 2,2 fra auto til manuell. Du trenger: Kasse(komplett med overføringer og spak), bakdiff, pedalsett(komplett med pumpe til clutch etc), drivaksler fremme(de er lengre på manuell). Svinghjul og clutch Nå vet ikke jeg hvordan bakenden på veiva ser ut på 4,2, men er det som på 2,2 kan du bare vippe ut en propp og sette i nållageret som skal styre inngående aksel i kassa. Mulig jeg har glemt noe her, men dette skulle holde deg i jobb en fire dagers tid:rolleye: Lykke til: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2006 Vet det er en omfattende jobb (derfor skal ikke jeg gjøre den) Har en som skal gjøre jobben men da må jeg skaffe delene. Foreløpig har jeg fått beskjed om Gear kasse (men hvordan) Svinghjul Pedalsett Bak diff Drivaksler fremme clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2006 Har lurt litt på en ting i det siste! Finnes jo MANGE biler med høy effekt på auto kasser. Hva er det egentlig som går istykker på kassene og er det ikke mulig å "forsterke" kassa så den tåler det? Bytte ut det som ryker med noe sterkere som tåler mere? Finnes jo flere firmaer som reparerer kasser så er det ikke bare å sende kassa til ett slikt firma og be dem bytte innmaten til noe som tåler høyere effekt? Har liksom på følelsen at det blir billigere og MYE mindere jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2006 Har fått beskjed om at det er 2 akslinger inne i kassa som knekker. Hva med å lage 2 nye som tåler mere? Lage de av ett annet type metall som har høyere bristepunkt? Noen som vet hva slags metall de som sitter der er laget av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...