Haster - Startproblem på 5E-motor

Anbefalte innlegg

Et som noen helt sikkert har vært borti...håper jeg...

 

2.3-liters femmer med KE-jetronic (motorkode NF) som ikke starter. Plenty med strøm på batteriet så det er utelukket.

 

- Motoren dras rundt som bare det på starteren

- Flott gnist på i hvert fall 3 av pluggene

- Pluggene blir ikke våte av bensin

- Det kommer bensin i kaldstartdysen

 

Jeg lurer på om årsaken kan være bensintrykksregulatoren...er det noen måte å teste dette på?

 

Vi skal prøve å ta av slangene for å se om det kommer bensin her, men andre tips mottas...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske vanlig på disse er en eller annen form for luftlekkasje mellom bensinmengdefordeleren og toppen.

Dette finner du ut ved å løfte bensinfordeleren opp fra luftfilteret og dytte opp spjeldet manuellt... Har den en lekkasje får den ikke vacum i systemet slik at den løfter spjeldet selv og gir dermed ingen bensin.

 

Ganske vanlig hvis foreks innsugsmanifoildpakningen er gåen !

 

Lykke til med feilsøkingen !

mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv som han sier å ta ut luftfilteret å løfte luftmengdemåleren.

 

På min så rant bensinen ned i luftfilterboksen, dette var etter jeg hadde bytta motor, så det kunne nok sikkert ha noe med det å gjøre.

 

Ang. trykkregulator så er vel den eneste styring av trykk den som sitter på blokka, denne skal vell ha konstant 12v tror jeg vertfall, du kan prøve å måle om det er strøm der verfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintrykksregulatoren er ikke der...!!!

 

Det sitter noe som kan ligne ute i høyre innerskjerm, kan bensintrykksregulatoren være flyttet eller erstattet med denne?

 

Ser i boken at det skal være noe som på svensk heter "kolkanister" eller noe slikt. Er dette det samme eller er det en erstatning for regulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintrykksregulatoren er ikke der...!!!

 

Det sitter noe som kan ligne ute i høyre innerskjerm, kan bensintrykksregulatoren være flyttet eller erstattet med denne?

 

Ser i boken at det skal være noe som på svensk heter "kolkanister" eller noe slikt. Er dette det samme eller er det en erstatning for regulatoren?

 

kol=kull, kanister=beholder. Det er aktivkullfilteret som tar opp bensindamp fra bensintanken.

Bensintrykkregulatoren sitter inne i bensinmengdefordeleren. Den er regulerbar elektronisk via en liten sort plastkloss som er skrudd fast på siden som vender mot innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig, da er jo det forklaringen på at vi ikke finner den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ein bil som har vært i bruk den siste tida, eller har den stått lenge?

Hender at stempelet som styrer bensinmengda hanger seg opp visst bilen står veldig lenge uten å bli starta. Det vil nok løsne visst du løfter i "tallerken", men vær forsiktig med den er du hardhendt kan du få alt ut av stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært i daglig bruk leeenge så det er ikke problemer med at ting setter seg. Vi mistenker elektronikken faktisk...skal teste litt i helgen å se hva som skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med bensinpumpa, leverer den nok trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det ja...det kommer plenty bensin med en gang vi løfter på spjeldet. Har feilsøkt litt og det ser ut til at det er noe feil med elektronikken.

 

Skal prøve å skifte denne for å teste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.