Anbefalte innlegg

Jeg vurdere veldig sterk å kjøpe luft senkesett til min bil.(A3TQ)

Men jeg vet ikke helt vilket merke jeg bør gå for. Det bør ikke koste noe spessielt over 18000,-

Også burde det være noe som man kan få tuv gokjent av biltilsyne.

Noen forslag.?.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte tilsynet om godkjenning og da fikk jeg til svar at det var ikke noe de godkjennte sånn uten vidre men jeg måtte gjerne legge frem info om hvordan systemet virket og hva monteringen innebar....så rådet mitt er å spørre først og legg gjerne med en mappe med detaljer som viser hva du vil gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjøpt herfra: http://www.vwcarconsult.no/catalog/default.php?cPath=31_35

 

Ser du helst vil under 18000, men kost på deg det til 19500. Er ikke TÜV godkjent, men Oslo Trafikkstasjon var positive til Prosjekt RA og luftfjøringen hans. Mulig det er en fordel å ha med Touch Screenen da denne har varsling hvis du kommer under et visst trykk.

 

Bavaria tuning hadde TÜV godkjente sett for et par år siden ihvertfall, men de måtte monteres av de og kostet endel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjøpt herfra: http://www.vwcarconsult.no/catalog/default.php?cPath=31_35

 

Ser du helst vil under 18000, men kost på deg det til 19500. Er ikke TÜV godkjent, men Oslo Trafikkstasjon var positive til Prosjekt RA og luftfjøringen hans. Mulig det er en fordel å ha med Touch Screenen da denne har varsling hvis du kommer under et visst trykk.

 

Bavaria tuning hadde TÜV godkjente sett for et par år siden ihvertfall, men de måtte monteres av de og kostet endel.

Jeg har funnet ett sett til ca 21000,- så vis det billigste er til 19500,- så må man vell nesten bare gå for det.

Men bilen skal eu gokjennes i juni, så må vel få det gjort før man monterer på ett sånt sett.

Men det må da finnes ett sett der ute som er tuv godkjent.

 

Foresten det står jo i anonsen om det sette du har kjøpt "Luftbelgene er ISO og TUV godkjent til hele 551PSI trykk" Så vorfor blir det ikke da godkjent av biltilsyne.?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ett sett til ca 21000,- så vis det billigste er til 19500,- så må man vell nesten bare gå for det.

Men bilen skal eu gokjennes i juni, så må vel få det gjort før man monterer på ett sånt sett.

Men det må da finnes ett sett der ute som er tuv godkjent.

 

Foresten det står jo i anonsen om det sette du har kjøpt "Luftbelgene er ISO og TUV godkjent til hele 551PSI trykk" Så vorfor blir det ikke da godkjent av biltilsyne.?.

 

det er bare belgene som er godgjente og ikke hele systemet ;)

 

Ta kontakt med Kjartan på Quality Autoimport, han mener jeg har noen som er produsert i Tyskland som er godkjente, men regner med prisen fort dobles, men snakk med ham og få et tilbud. PS ring til ham, han har mer en det som vises på siden hans;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare belgene som er godgjente og ikke hele systemet ;)

 

Ta kontakt med Kjartan på Quality Autoimport, han mener jeg har noen som er produsert i Tyskland som er godkjente, men regner med prisen fort dobles, men snakk med ham og få et tilbud. PS ring til ham, han har mer en det som vises på siden hans;)

 

Takk for tipsett. har sent dem en mail.!. så vis de ikke svarer innen 2 dager så ringer jeg dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Bavaria tuning hadde TÜV godkjente sett for et par år siden ihvertfall, men de måtte monteres av de og kostet endel.

 

Bavaria er konk.

Jeg bruker Airbagit på min, funker meget bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har alle iso papirer på airbagit systemet (som de kunne gi meg kopier på iallefall) disse papirene innholder stort sett informasjon om de forskjellige testene belgene har gjennomgått, en form for standar. biltilsynet har sett på disse, samt forskjellige bruksanvisninger og film.

 

de lover aldri godkjenning før settet er på bilen og de kan se og prøve det, men om de ikke kunne godkjenne pga manglende kunnskap eller noe slikt så kunne de henvise til ett kontrollorgan i sverige. så direkte umulig skulle det ikke bli. kan dog love at når Aage, Bjørn og han sistemannen på BT risløkka går sammen i møte, så har de F***'s mange spm.: rolleyes

 

biltilsynet er ok å ha med å gjøre, og de gjør jobben de skal. men fornuft og slikt henger ikke alltid helt med syns jeg.

jeg skal prøve å få tatt med bilen på henger ned til dem så de får se hvordan det fungerer i praksis, de ville gjerne ta en titt.

så om noen har en bilhenger med skap som jeg kan låne, så kan jeg gjerne skynde meg litt mer :D

 

tüv papirene har jeg mast på helt siden ifjor, fortsatt ikke sett noe til dem :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan regne ut hva jeg må betale for ett slikt sett vis jeg bestiller det ifra usa til norge ferdig fortollet. http://www.airbagit-store.com/product.asp?source=&ID=92735&returnURL=%2Fproduct%5Flist%2Easp%3Fid%3D2177

Quality Autoimport selger ikke luftsenkesett lenger pga manglende tuv gokjenning fikk jeg vite da jeg sente fårespørsel på mail.

 

Fin bil du har foresten Morten. Leste artikelen om den i siste gatebil magasine.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare Airbagit som selger luftsenkesett.?.

Jeg finner ikke noen andre merker.

Noen som vet om noen andre merker.?.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare Airbagit som selger luftsenkesett.?.

Jeg finner ikke noen andre merker.

Noen som vet om noen andre merker.?.: klø :

 

Jeg kjøpte av Bavaria tuning da det eksisterte og fikk tüv godkjenning og har også luftfjæringa godkjent i vognkortet. Her er linken til de som tok over for Bavaria og det er også her jeg må kjøpe reservedeler hvis jeg skulle trenge det da dette er akuratt det samme kittet.

 

http://www.luftfahrwerk.de/

 

Her er også et annet sted som selger luftfjæring. De solgte GAS airride før, men har nå gått over til et annet merke noe som heter H.A.S. airride

 

http://www.bullockstyle.de/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte av Bavaria tuning da det eksisterte og fikk tüv godkjenning og har også luftfjæringa godkjent i vognkortet. Her er linken til de som tok over for Bavaria og det er også her jeg må kjøpe reservedeler hvis jeg skulle trenge det da dette er akuratt det samme kittet.

 

http://www.luftfahrwerk.de/

 

Her er også et annet sted som selger luftfjæring. De solgte GAS airride før, men har nå gått over til et annet merke noe som heter H.A.S. airride

 

http://www.bullockstyle.de/

 

Ja det er nu jeg angrer at jeg ikke har hadt tysk på skoln.

Noen som kunne tengt seg å oversatt, eller funne ut va det vil koste med et luft sett ifra en av disse levrandørene.?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris (i Euro) fra luftfahrwerk.de:

 

Fahrzeugmodelle Typ u. V1-Kit V2-Kit V3-Kit

A3 Quattro, S3 Quattro 8 L Q 2 399,00 2 899,00 3 699,00

 

 

På bullockstyle.de fant jeg kun til A4, A6, A8 og TT : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris (i Euro) fra luftfahrwerk.de:

 

Fahrzeugmodelle Typ u. V1-Kit V2-Kit V3-Kit

A3 Quattro, S3 Quattro 8 L Q 2 399,00 2 899,00 3 699,00

 

 

På bullockstyle.de fant jeg kun til A4, A6, A8 og TT : klø :

Takk for hjelpa så langt.

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet sånn ca hva jeg må ut med i toll vis jeg bestiller ett sett til ca 20000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25% mva på bildeler pluss gebyr på noen hundringser for papirflytting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25% mva på bildeler pluss gebyr på noen hundringser for papirflytting.

 

 

wow.. prisene har vist gått opp en del ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.