Klonking i støtdempera forran

Anbefalte innlegg

Er en sån merkelig klonkelyd i støtdempera forran på 90'n. kommer når jeg kjører i dumper i lav fart, hva kan dette være? Har hørt dette på 80'n til en kompiss og.

Noen som vet hva feilen er?

Takker på forhånd!

Lars Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Søker du bare litt på forumet, ser du at omtrent '1000' har hatt samme problemet, og ofte funnet ut at det er fjærbeinslagrene.

Lykke til med skifte! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok ganske sikkert si at detter fjær beins lagrene... hadde samme problem på min gamle 80

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme på min gammle 98mod a3..

Lykke til med skiftingen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sånn ein "klonke" lyd venstre forran på min audi 90Q.. Har leita lenge etter feilen.. Satse på at det er dette som feiler min o..

Hørte pris sjå Møller i hgsd, kom på ca 400,- pr lager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper de fleste som har hatt Audi 80/90 har hatt dette problemet. Jeg har hvertfall hatt det på 80'n og på Coupe Quattro'n

Det kan jo også være opphengskula... På Coupe Quattro'n var det både opphengskula og færbeinslageret som laget ulyder/klunking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti dette på en 99mod A4 1.8Togså,har en klonkelyd i lav fart og på brosten etc? Er ikke bærearmene så,de er sjekket! Pris på lager hos Møller for begge foran til den? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti dette på en 99mod A4 1.8Togså,har en klonkelyd i lav fart og på brosten etc? Er ikke bærearmene så,de er sjekket! Pris på lager hos Møller for begge foran til den? ;)

Hadde klonke lyder på min97 a4 men det var dårlig endeledd og bærearm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Søker du bare litt på forumet, ser du at omtrent '1000' har hatt samme problemet, og ofte funnet ut at det er fjærbeinslagrene.

Lykke til med skifte! : ja :

Hei. sitter dette lageret åppe eller nede? er ikke den foringa med lager åppe ved tårnet?

Kan null om opphengsgreier:)

Mvh

Lars Henrik Nordbye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke den foringa med lager åppe ved tårnet?

Jo, det er den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er den.

Disse 2 ser helt nye ut da:confused: Har hatt ut fjærbeinet før, når jeg monterte senkesett....

Hva med disse kan være galt? gummien ser jo fin ut!

Lars Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også klonkelyd i min A6 C4. Skiftet endeledd og nedre bærearm, trodde det gjorde susen, men nei. Står nå med fjærbeinet demontert og skal skifte fjærbeinslageret, som forøvrig var helt ok. Da oppdager jeg at mutteren som holder demperen på plass er løsnet, slik at demperen har vandret noen millimeter opp og ned når jeg kjører. Ikke rart det klunket. Sjekk dette og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.