Fjerne sirk.pumpe på 20 vt (aan-motor)..??

Anbefalte innlegg

Må man/bør man bruke den sirkulasjonspumpa på kjølevannet ("turbo-saveren")...??

 

Kunne tenkt meg å fjerne det slange-styret..fullt nok fra før..:)

 

Mener Jonus snakket om at: "den behøvde man strengt tatt ikke, kun for gubber som har gitt flatt jern på autobahn....like greit å la den gå ett minutt på tomgang etter litt hardkjør.."

 

Den skal visst gå en stund etter man har skrudd av bilen og sørger for kjølevann gjennom turboen..

 

Hva er folks meninger og erfaringer om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en dansk skiturist å kaste den etter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kast den etter meg:p Har den ikke og kunne godt tenkt meg å prøve om det var noe forskjell med/uten. Skal sies at jeg ikke har hatt noe problemer med den fjernet heller, selv ikke på banen, eller autobahn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den starter uansett ikke før omtrent etter 5 minutter etter hard kjøring, så strengt tatt _bør_ den ikke slå inn ved vettig bruk av bilen. Har vel hørt den slå inn kun to ganger, en gang midt på varmeste sommeren, etter svært inspirert kjøring og så rett inn på en ferge.. Likte ikke å stoppe den da, men automatikken slo da inn. Den andre gangen var rett etter at jeg hadde fikset det store brune reléet som styrer den, kun for å se om det virkelig funket..

Her i Norge er det nok ikke så nødvendig som sydover, så en egnet 90-grader bend gjør nok nytten. En rørlegger har slike i kobber eller messing.

Men lekker den ikke, er den nok lett omsettelig, ja! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har heller aldri brukt den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den elektirske vannpumpa dere mener her? hadde koblet ifra vann slangene på bilen min og skulle vri om tenninga for og få på musikk. og da startet den, så virker som at den går så fort man vrir om tenninga på rs2`n min hvertfall: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lekker som en sil, så jeg vurderer også å fjerne hele greiene. Aldri lagt merke til at den går, men så kjører jo jeg pent også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal gå sammen med viften tror jeg. Og vet at et problem på disse bilene er at dette ikke slår inn når det skal(etter man har skrudd av tenningen) pga ev rele feil. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke å få vifta mi til å gå, hvordan funker den gentlig? Hvilke relèr/sonder e.l må den ha for å slå seg på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enkel å sjekke ved å kortslutte giveren på vannmanifolden, bare å dra isolasjonene på spadene opp på ledningene, og kortslutte med en skrutrekker mens de sitter på giveren. Mitt relé feilet ved at vifta startet og gikk hele tiden, kom ofte ut og hørte vifta gikk på morgenen.. Det var en feil på det store brune reléet som står ved sparkeplata på passasjersiden, men det er visstnok like ofte at selve giveren ryker. (Som alle andre givere VAG bruker..)

Med andre ord: Ja, det er ofte at dette ikke funker!

Vifta skal gå på 1. hastighet sammen med vifta.

Se også her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#after (At ikke alle med turbofemmer har pugget denne hjemmesiden ennå, er et under for meg.. Burde stå på undersiden av panseret! :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20vmfsen.jpg

 

Tenker du på afterun sensoren nå, eller tenker du på mulitempsensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fjernes dette nok etterhvert hos meg også...har allerede hatt besøk av en rørlegger under huven...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den elektirske vannpumpa dere mener her? hadde koblet ifra vann slangene på bilen min og skulle vri om tenninga for og få på musikk. og da startet den, så virker som at den går så fort man vrir om tenninga på rs2`n min hvertfall: rolleyes

Det er en funksjonstest i det man vrir om tenningsnøkkel. Da aktiveres den elektriske vannpumpa i 5 sekunder.

http://www.s2central.net/cooling04.html#sanity

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok den vekk pga lekasje og et evt utlegg på ca 2000 kr på vr6 en. På ETKA filmen stod det at den er beregnet på biler i varme land. Kan da ikke påstå at Norge er et utpreget varmt land. Gikk iallefall fint uten også...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil går pumpa hele tiden og ca 2 min etter bilen er slått av sammen med vifte hastighet 50% av 100%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20vmfsen.jpg

 

Tenker du på afterun sensoren nå, eller tenker du på mulitempsensoren?

 

After-run, den andre har 3 eller 4 pinner og en svær kloss av en plugg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det lagret noen feilkode etter at denne "mangler"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var defekt lenge (rustet fast) lenge uten at det ble noe feilkoder på det.

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en dansk skiturist å kaste den etter :)

 

Hehe, skulle gjort det men de er så hyggelige og kommer ofte med "bayere" og en lille en...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.