Anbefalte innlegg

Min 93 2,2 t har fått en knirkelyd bak, tror det er opphenget, men er ikke sikker. Det knirker i humper, ikke skummelt, men irriterende. Noen som har tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummien tørker litt i kulda, så bare kjøp en boks silikonspray, og spray godt på alle gummiforinger bak der. (foran også.) Tar litt tid før det trekker inn. En fin måte å forlenge livet til de stakkars drivakselmansjettene forresten!

PS: CRC 5-56 eller WD40 funker ikke på samme måte.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, alltid stas med tips som ikke koster halve bilen: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og være at foringene har løsnet fra "hylsa". skjedde på min. og de ble en veldi iriterende lyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også knirkelyd...etter bytte til gule justerbare koni. Det er mest på ene siden. Virker som om det er metallet som knirker nesten fordi det er så stivt...kanskje no rustsvakhet no sted...Tenker jeg skal gå over alle gummi med wd40...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg skal gå over alle gummi med wd40...;)

 

 

 

LES:

 

PS: CRC 5-56 eller WD40 funker ikke på samme måte.. ;)

 

 

bruk silikon spray

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he dette er jo et kjerring triks som er smart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være de indre stab forningene som begynner å bli dårlige sån at det blir slakk i de. Kan knirke da..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dere utelukker svakhet i karosseri?...hva er så forskjellig på wd40 crc og silikonspray a?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dere utelukker svakhet i karosseri?...hva er så forskjellig på wd40 crc og silikonspray a?...

 

Utelukker ikkeno', men resonerer litt.. ;)

Er det svakhet i kaross blir det helt andre lyder, mere som en spraking. (BTDT på en Escrot..) Vinter= gummiknirk-tid.

Stabstagforing bak høres fornuftig ut, min knirket noe fælt etter en heftig underspyling..

 

WD40 er oljebasert, men inneholder mest white spirit og aromatiske løsemidler. Noe smøreffekt på metall, men på gummi har den en oppløsende effekt, så i værste fall kan du få bløte, svarte, gummiklumper som tørker ut,morkner og blir enda værre.. Fint med en gang, men det er det bare oljen som forårsaker. Silikon forsegler gummien (og alt annet for den del..) og lager en vannavstøtende hinne som er temmelig glatt. Gjør at mykestoffene som finnes i gummien ikke tørker ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk camberstagene dine bak du, disse er ofte slitt på de bilene der. Har vært borti det før. Hjelper nok å smøre de for å få de til å slutte å knirke, men skifte de anbefales da du får en helt feil vinkel på hjule bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset min knirking i stad, bra spraye en god del på foringene så blir lyden borte.

 

Men som tidligere sagt her så camper stagene... Det var det som knirket hos meg. Får bytte de litt seinere tenker jeg... koster ca 1200kr hos Møller, får de kunn tak i der....

 

Dette er hvertfall min erfaring... på min S4 92Mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som smøres kan vil bli smurt, har handlet silikonspray. Jeg bare synes dette var litt tilfeldig at siden den kom når jeg byttet dempere...vi får se...er en del rust i hjulbuene bak nemlig. Og i tilfelle noen er i tvil gjelder det -86 coupe gt og ikke S4 som trådstarter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.