#1 Skrevet Januar 4, 2006 Kom kjørende fra minnesund og inn på motorveien ved gardermoen i går. Det var ganske rått, kaldt og tåkete fra minnesund, men klarna opp omtrent der motorveien starta. Ga litt gass i 100-sona og la meg på en fin 100+moms marsjfart, og ble liggende sånn ganske lenge (lite trafikk). Litt før skedsmokorset la jeg meg i høyrefila og tenkte jeg skulle roe ned litt før jeg svingte av på bensern der. Men bilen fortsatte i samme tempo da jeg løfta foten av gassen. Kløtsja inn, og turtallet steig til 5000 . Pumpa gassen noen ganger, og da roa det seg ned til 2500 ca. Kom rusende inn på parkeringsplassen som ei gammal dame, og fikk åpna panseret. Rørte litt på det store spjeldet, og da sank tomgangen tilbake til normalen. Antar at det største gass-spjeldet hadde fryst, eller at det hadde kondensert seg noe der? Bilen gikk nå som nornalt inn mot oslo etter at jeg hadde fyllt bensin iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2006 Wow dude! Det kunne blitt skummelt:) Hva kan være årsaken? Prøve å smøre spjellet litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2006 Sånn går det når du holder gassfoten stille for lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2006 bra du ikke er amerikansk. då hadde du sikkert krasja i første sving. er som tatt ut en god film dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2006 Antar at det største gass-spjeldet hadde fryst, eller at det hadde kondensert seg noe der? Hadde akkurat det samme på tidligere 5S. Siden bilen ikke har plast tank (besin), så er det fort at det samler seg kondens. I tillegg så ville jeg også sjekket membran under forgasseren, mulig den har sprukket. Min erfaring er da å kjøre med "full" tank hele tiden + kondensfjerner så virket bilen bra etterpå. Sjekk også om du har sprekk i slangen fra luftfilteret som kommer fra toppdekselet på motoren. Men helt enig at du burde smøre litt, da fryser det ikke så fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...