#1 Skrevet Januar 5, 2006 Hei! Kan folk med quattrobakgrunn (gjerne med annen relevant bakgrunn) fortelle meg hva slags gateslicks jeg bør gå for til sommeren? Lest mye bra om Pirelli P Zero, men skulle hatt litt 'innputs' fra de som kjørte på slike dekk sist sesong. Kom med all erfaring, og om du har bilde så legg inn det også! Krav for dekk(a) er: *dot merket og godkjent for gatebruk *sitte som f*** på tørr asfalt. *ha en dim på 235 -> 255/40-18 *takle load index'n på s2'n (uvisst hvordan dette er på gateslicks) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Må være noen som har prøvd det vel?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2006 Brukte Bridgsstone RE540 i fjor og de fungerte bra på både vått(så lenge det var litt mønster igjen) og tørt(når man hadde riktig dekktrykk og fikk litt varme i de.) Gikk med et sett i løpet av sesongen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2006 Har også kjørt på Bridgestone RE540.....Men kun på bane. Selv om disse er gategodkjent så støyer de mye,sporer mye og er vel litt følsom for våte veier.... Så det spørs hva du skal bruke dekkene til? Banekjøring? Vanlig vei og litt banekjøring? Mye banekjøring og litt vei? Siden du nevner Pirelli p Zero så er jo ikke det dekket et værsting slicks dekk som feks Brigdestone re540,toyo r888 osv..... Dulop har et dekk som heter sp sport max(Tror jeg det heter),det er vel gateslicks light.... Mvh. Stian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2006 ett annet Gateslicks light dekk som kan anbefalles er Kuhmo Mx.. bra pris, bra på bane (men ikke like bra som ett realt gateslicks), og oppfører seg som vanlig på veien. bra mønster og høy slitestyrke ikke galt priset heller. litt grommere men mindre slitesterkt er Kuhmo V70A http://www.felger.info/Kumhomotorsport.htm men rent prismessig/ grep er det vel lite som slår R888? ikke prøvd det, men finnes vel noen S2'n i klubben her som har kjørt noen runder med de dekkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2006 Hei! Kan folk med quattrobakgrunn (gjerne med annen relevant bakgrunn) fortelle meg hva slags gateslicks jeg bør gå for til sommeren? Lest mye bra om Pirelli P Zero, men skulle hatt litt 'innputs' fra de som kjørte på slike dekk sist sesong. P Zero er vel ikke gateslicks ? Mener modellen heter Pirelli Corsa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2006 P Zero er vel ikke gateslicks ? Mener modellen heter Pirelli Corsa. Ja, stemmer Paul. var vel ikke helt våken når jeg skrev det. Regner med jeg kommer til å prøve ut Bordgestone RE540 eller Toyo R888 etter kommentarer fra dere. Mulig vurdere Pirelli P Corsa også, men får se. Uansett så bør vel gateslicks sitte ganske bra i forhold til 'vanlige' sportsdekk. Ikke spesielt morsomme priser på slike dekk i den dimm'n jeg skal ha de i Gjerne komme med flere innspill om det er noen som har. Sammen med et bra understell bør det bli bra detta til sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2006 P Zero er vel ikke gateslicks ? Mener modellen heter Pirelli Corsa. De heter vell P Zero Corsa, og er vell noe av det råeste som finnes av gatedekk. Er nok et bra dekk hvis du skal ha noe som er bra på bane og vei, da dette har relativt gode våt egenskaper. Kjører selv Dunlop Sport maxx, men vil heller anbefalt Conti sport contact 2 hvis det er mest vei du skal bruke det på eller P Zero Corsa hvis du tenker mest på bane kjøring. Kjenner ikke disse andre dekkene, men alle disse sitter vell bra nok på tørr vei. En annen faktor er at de aller råeste gateslicksa med aller best grep, ikke alltid er raskest på bane. Når de testa RS4 med sportspakken (inkludert gateslicks), hadde den høyere rundetider enn originalen på grunn av rullemotstanden, enda sporten var lettere, hadde råere bremser og slicks. Ville derfor gått for ett ikke fult så rått slicks dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2006 Hei! Kan folk med quattrobakgrunn (gjerne med annen relevant bakgrunn) fortelle meg hva slags gateslicks jeg bør gå for til sommeren? Lest mye bra om Pirelli P Zero, men skulle hatt litt 'innputs' fra de som kjørte på slike dekk sist sesong. Kom med all erfaring, og om du har bilde så legg inn det også! Krav for dekk(a) er: *dot merket og godkjent for gatebruk *sitte som f*** på tørr asfalt. *ha en dim på 235 -> 255/40-18 *takle load index'n på s2'n (uvisst hvordan dette er på gateslicks) Hvorfor skal du ha slike dekk i 18 tom da ?? Hvis du skal bruke dekkene kun på bane så skaff deg heller et sett med billige 16 toms felger,gateslicks i 16 tom er en del billigere å dekksidene er ganske stive på skikkelige gateslicks så du trenger ikke kjøre så voldsom lav profil. Dessuten skal du ha en del høyere luft-trykk på banekjøring enn vanlig gatebruk også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2006 Hvorfor skal du ha slike dekk i 18 tom da ?? Hvis du skal bruke dekkene kun på bane så skaff deg heller et sett med billige 16 toms felger,gateslicks i 16 tom er en del billigere å dekksidene er ganske stive på skikkelige gateslicks så du trenger ikke kjøre så voldsom lav profil. Dessuten skal du ha en del høyere luft-trykk på banekjøring enn vanlig gatebruk også Skal ha de på sommerhjula mine. Brukes hovedsaklig til gate og banebruk. intresant den teorien Heine! Jeg også tror beste løsning vil være å gå for et dekk som Toyo R888 eller Bridgestone RE540. Vet du forresten hvor mye tap det var snakk om på rundetiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2006 Skal ha de på sommerhjula mine. Brukes hovedsaklig til gate og banebruk. intresant den teorien Heine! Jeg også tror beste løsning vil være å gå for et dekk som Toyo R888 eller Bridgestone RE540. Vet du forresten hvor mye tap det var snakk om på rundetiden? Husker ikke diferanse eller rundetidene, men det burde jo vert helt motsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2006 Jaja, da falt valget på Toyo R888 i 225/40/18. Dekka virker bra myke etter å ha klådd litt på de. hehe Tilbakemelding kommer såfort jeg får hivd de på avus'ne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 22, 2006 Gateslicks å 3 kasse øl? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 23, 2006 ja, kom med tilbakemeldinger så fort de er prøvd, hvor kjøpte du dem fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 23, 2006 Gateslicks å 3 kasse øl? ..og en grandis lørdagspizza i fryser'n ja, kom med tilbakemeldinger så fort de er prøvd, hvor kjøpte du dem fra? Sharif's dekksenter aka "Dekkbaronen" (eller hva han nå heter). Litt av et styr bare å få tak i dekka. Satser på å få prøvd de ut til uka. Er jo kjøring på Rudskogen på tirsdagen (sportsvogntreff). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 23, 2006 Gateslicks å 3 kasse øl? Det der var ikke bare hvilken som helst øl (hvis altså innholdet passer med det som står på kassen )...!!! Albani og Vestfyens Bryggeri leverer noen av Danmarks ubestridt beste øl jo...!! Ble helt tørst her jeg satt.. Kule dekk også forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 23, 2006 ja, kom med tilbakemeldinger så fort de er prøvd, hvor kjøpte du dem fra? Jons dekk og felg i Porsgrunn skaffer de til deg Helge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 24, 2006 jepp skal ta kontakt med han om dekka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 30, 2006 Pitte litt på sia her: Fant en test av gateslicks i går. Der vant Kuhmo foran Michelin. Toyo kom på 4. tror jeg, og Pirelli kom på siste. Får høre med Jonsdekkogfelg om han skaffer Kuhmo også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 30, 2006 Pitte litt på sia her: Fant en test av gateslicks i går. Der vant Kuhmo foran Michelin. Toyo kom på 4. tror jeg, og Pirelli kom på siste. Får høre med Jonsdekkogfelg om han skaffer Kuhmo også. Hvor fant du denne testen? De toyo dekka sitterforøvrig noe helt jæ**** på tørr vei, men på våt vei så røsker det løs på alle fire i 3dje gir! Jeg er superfornøyd med de dekka hvertfall. Gjenstår kun å få prøvd de på bane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 30, 2006 Hvor fant du denne testen? De toyo dekka sitterforøvrig noe helt jæ**** på tørr vei, men på våt vei så røsker det løs på alle fire i 3dje gir! Jeg er superfornøyd med de dekka hvertfall. Gjenstår kun å få prøvd de på bane. Fant testen i ett blad som heter Auto test and tuning. Forøvrig ett konge blad!! Var ingen av dekkene som kom i nærheten av refferansedekket (helt standard gatedekk) på vått. Men slicks er jo for tørr vei, og regndekk for våt vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 30, 2006 Var innom dekk butikk i går og la om på Lastebilen "lastepurka" og da så jeg Hankook (ikke sikker på stave måten) Gateslicks, vet ingenting om de hverken pris el. annet, men så at de ikke var nevnt. noen som har vært borti de??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 1, 2006 Tror Hankook sine heter Z212... det er ihvertfall hva en dekkpusher sa til meg i forrige uke, og disse hadde også en levlig pris.. men litt dyrere enn Toyo R888. Ser jo mange har bra erfaringer med Toyo sine, og da er det kanskje ikke noe poeng å kjøpe et annet merke dyrere... ? Om jeg ser på Hankook sine sider ser jo Z212 ut som et "semi slick" eller noe, mer som et racing gatedekk, og ikke like "slick" som R888.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 4, 2006 Var på Eikås i helga skal denne helga også fikk da prøve Toyo R888 veldig fornøyd sitter som bare det dim 205/40/17. kan trygt anbefales... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 4, 2006 Har Kuhmo i 17" medium på s2'n. Disse funker meget bra på både vått og tørt. Slitesterke er de å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...