Hjelp til valg av gateslicks ?!

Anbefalte innlegg

Var på Eikås i helga skal denne helga også fikk da prøve Toyo R888

veldig fornøyd sitter som bare det dim 205/40/17. kan trygt anbefales...

Hva skjer på Eikås i helga? Hvor kjøper en gateslicks billigst i Bergen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Toyo R888 på einsern min, og det funker helt knall. De sitter faktisk ganske greit på vått føre også. Mye bedre enn de slitne sommerdekka jeg har.

Ellers er grepet meget bra på tørt føre også.. Etter å ha varmet opp dekka endte det med at panseret ble pressa opp etter litt testing gjennom en rundkjøring. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha varmet opp dekka endte det med at panseret ble pressa opp etter litt testing gjennom en rundkjøring. ;)

hehe, å kjøre med oppvarma dekk er jo som natt og dag mtp grep!

Vått føre funker ikke på min da den bare seiler eller spinner.

jaja, bare å ta med kjerra på Rudskogen på 16mai det og få testa de ut skikkelig!

: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det egentlig noen alternative steder å handle Toyo R888 enn hos Sharif?

De er tomme for 225/45-17, jeg vil ha nå!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

quattroco har denne dimensjonen til 1300 pr dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med mine R888, det vesle jeg har fått testet.. : rolleyes

..Og Pirelliene fungerer dårlig på asfalt i følge Petter Solberg.. : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske Quattroco ligger på samme pris som sharif på r888 dekka, men frakta kommer i tillegg med mindre man henter de selv ved lillehammer..

Er forøvrig utrolig imponert over dekkene, men nå er dette det første settet med gateslicks jeg kjører med. Om de holder sesongen ut så blir det vel prøving av noen andre neste år, men tviler vel at de holder såppas lenge :evil:

Mangler kun noe stabstag så blir dette helt rått på banen i sommer : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattroco henter dekka på Skedsmo, så om man bor i Oslo-området kan man få dekka fraktfritt. Jeg kunne i hvert fall det...

Men om man henter dem i Lhmr får man lagt på og balansert gratis...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Quattroco ble satt på saken før helga.. men problemet er at leverandøren til Quattroco er Sharif.. :(

Servicen fra Quattroco har vært upåklagelig, og betaler da gjerne en hundrelapp mer per dekk for å slippe kaoset hos sheriffen.. :)

Ingen alternativer altså? :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg Michelin Pilot Sport så holder du deg i hvertfall på sommerveien... Kjørte disse i 255/35-18 ned til tråden i fjor og har satt på nye i år... Rullet 17000 km med høy snittfart i fjor..

Genialt lite støy, rikelig med grep, null sporing, ingen vannplaning, veien blir din bane....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg Michelin Pilot Sport så holder du deg i hvertfall på sommerveien...

Takk for tipset, men disse dekka skal være reine banehjul, har andre dekk og felger til vanlig bruk.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akuratt fått Yokohama gateslicks fra Jonsdekkogfelg.no blir spennende å prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Yokohama/Advan gateslicks i 265/35 18 på min bil. De funker veldig bra og gir relativt godt grep på vått føre. Det eneste problemet er mye dekkstøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dekkstøy et problem ved banekjøring?? :) :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som R888 er en opsjon lengre... :(

Snakket med Tommy Sharif for en liten time siden, var faktisk ikke så kaos der oppe akkurat nå..

Hadde ikke på lager, og hadde sluttet med Toyo sa han. Hadde ingen alternativer heller, men jobbet med saken...

Da får jeg prøve noe annet, problemet er jo at en helst vil ha dekk til R888 pris.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som R888 er en opsjon lengre... :(

Snakket med Tommy Sharif for en liten time siden, var faktisk ikke så kaos der oppe akkurat nå..

Hadde ikke på lager, og hadde sluttet med Toyo sa han. Hadde ingen alternativer heller, men jobbet med saken...

Da får jeg prøve noe annet, problemet er jo at en helst vil ha dekk til R888 pris.. :)

Prøv Jon 90619977, han skaffa oss Yokohama til en bra pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattroco har ikke annet enn 235.40.17 nå til 1400,-

Hvordan er de Kumho dekka etter ei helg med banekjøring a?

Er de like bra da?

Hadde Yokohama Advan på S3'en og var kjempefornøyd men vil helst ha noe billigere jeg også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fikk jeg testa Toyo dekka skikkelig og det på Rudskogen(16mai) , og etter en ca 10 runder så hadde halvparten av dekka allerede blitt spist opp, men til gjengjeld så satt det som f**n i svingene!

Det tar ikke lange tiden før man har oppnådd riktikg "arbeidstemp" i dekka med godt mot, men når det først blir varmt så griper det noe ubeskrivelig bra.

Hadde jeg kjørt med vanlige dekk idag hadde det gått rett frem og ut i svingene pga understyringen, men med disse dekka så fikk jeg av og til merkbart overstyring ut av s-kobo'n og slakteren. "turn ins" har blitt så mye mer gøyalt med disse dekka, samt bremseeffekten.

Dette var meget imponerende, men alt hadde blitt mye mye bedre med stabstag bak, bedre bremser og ikke minst MINDRE turbolagg.

Skål!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dekkstøy et problem ved banekjøring?? :) :) :)

Nei. Men det er et stort problem hvis man har tenkt til å kjøre endel med de på gata, som trådstarter hadde tenkt. Mine dekk får det til å høres ut som om du har rettskåret gearkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho hjula holder lenge de. Har medium å de er rimelig solide. Sitter faktisk på vått å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho hjula holder lenge de. Har medium å de er rimelig solide. Sitter faktisk på vått å.

Mye har du kjørt med de på bane da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel nesten bestemt meg for at det blir enten Dunlop Direzza eller Michelin Pilot Sport Cup.. men skal ta en telefon til Jon på torsdag for pris på Yokohama..

Dunlop Direzza

rdack_dunlop_dz02g.jpg

Michelin Pilot Sport Cup

rdack_michelin_pscup.jpg

Heller vel mot MPSC, anses vel som det råeste dekket, selv om det kanskje ikke ser like kult ut som Dunlop f.eks.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye har du kjørt med de på bane da?

Tja har vel blitt en 40-50 runder med de.Forsatt litt igjen, ha i litt mye luft å de holder lenge å de sitter forsatt godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja har vel blitt en 40-50 runder med de.Forsatt litt igjen, ha i litt mye luft å de holder lenge å de sitter forsatt godt.

Høres bra ut. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men skal ta en telefon til Jon på torsdag for pris på Yokohama..

Kan vel si da at Yokohama har priset seg ut som alternativ for min del ihvertfall.. mail fra Jon nå, pris ca 2500/dekk i 225/45-17...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.