Godkjenning av senkesett i vognkort. HJELP! (SAK LØST)

Anbefalte innlegg

Kjekt at det ordnet seg til slutt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : Dessverre så er det der så alt for vanlig hos veitrafikkstasjonene i Norge. De har ikke en homogen forståelse / tolkning av regelverket noe som medfører en del misforståelser og mye frustrasjon for kundene deres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg senket bilen min så tok jeg turen innom biltilsynet å spurte de hva jeg måtte gjøre for å få det godkjent i vognkortet.

Fikk fortalt at jeg måtte ha forstillingskontroll/lyskontroll og papirer på senkesettet. Spurte også hvordan det var og få godkjent felger , de krevde papir på felgene.

 

Så bestilte jeg meg senkesett m/forstillingskontroll , kjøpte også 16" felger m/papirer. Så siden jeg var i Syden når jeg fikk time så sendte jeg en kamerat ut til samme fyren som jeg hadde vært og snakket med.

Kameraten min hadde med seg alt av papirer , biltilsynet var veldig fornøyd og de stemplet inn både felger/senkesett!

(fikk det godkjent selv om dekka tok borti ved full sving)

 

Virker som om alt blir mye enklere hvis du går å snakker med de først.. Dette var et tips som jeg fikk av min onkel og det fungerte fint for meg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig :)

 

fikk telefon i dag. dro opp igjen med bilen. til en annen kontrollør. kjørte inn i hallen. han fant fram et speil og en lommelykt. heise opp bilen. sjekket numrene på fjærene opp mot dokumentasjonen. og vips.. så skrev han under på godkjenningspapirene.

 

den forrige kontrolløren heiste ikke opp bilen engang.. han bare så på den og sa at den e senka så mye at ..blablablabla..

 

trengte ikke hjulstillingskontroll engang. : haha :

 

nå har jeg fått bilen eu-godkjent og alt er bare lykken her oppe i nord...

 

takk for alle tips.. nå regner jeg min sak som avsluttet.. men det kan jo være en nyttig sak for andre å lese denne tråden.

 

lykke til med godkjenning av senkesettene deres folkens :)

 

Høres heldigvis ut som de er fornuftige folk borte på biltilsynet i Vadsø.

Skal bortover å få godkjent mitt KW sett om en måneds tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan går det med godkjenning om man har 6% større rulleomkrets enn det som skal være (vinterhjul med litt for høy profil) 185/65 15...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg dei virkelig ikkje noke meir på bilen din? Du har do ein enorm cooler i fronten... Eg hadde vore skeptisk til å reise på biltilsynet med ein slik bil.

 

Spurte og grov dei ingenting?

Har du kat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, de spurte ikke om noe.. bare så litt på fronten..

 

har kat ja.. og eu-kontrollen viste at coen var godt innafor kravan.. så da er det ikke noe å rope for..

 

var selvfølgelig meget skeptisk til å være på kontroll.. men hadde intet annet valg.. men det gikk jo bra tilslutt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg dei virkelig ikkje noke meir på bilen din? Du har do ein enorm cooler i fronten... Eg hadde vore skeptisk til å reise på biltilsynet med ein slik bil.

 

Spurte og grov dei ingenting?

 

 

Har du kat?

 

Slik er det når man bygger ordentlig ;) Nei men seriøst , æ hadde også svetta. Men du hadde nu værtfall skiltet foran på , det hadde jeg aldri på bilen. Jo 2 dager, skal ikke lyge.

 

Gratulerer Martin, hadde begynnt å leite frem orginalt understell til deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.