Diesel A4 som ikke starter...

Anbefalte innlegg

min A4 1,9 tdi 96 mod vil ikke starte...

jeg har sjekket at det ikke er noen av rørene som har frøset, men bilen får ikke diesel til pumpa... hva kan være galt.....

sitter det en slags for hjelpepumpe bak i tanken forresten...

jeg har tenkt på at det kanskje kan være et rele eller noe som har gått føyken, men hvor sitter evt. de og hvilket nr har de på seg...

mvh paul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om stoppventilen på dieselpumpa får strøm når du setter på tenninga.

Ser ut som ein stor mutter med ein ledning inn på.

Visst den får strøm, men du ikkje får diesel fram på dyserøra så kan det være den ventilen som er defekt, ellers må du kontrollere at dieselpumpa har tilførsel av diesel, kan være lekkasje som gjør at pumpa suger luft inn i røra og ikkje klarer å dra med seg diesel, du kan jo prøve å ta av slangen som suger diesel fra filteret og inn på pumpa og putte den i ein beholder eller ei flaske med diesel. Er det lekkasje mellom tanken og filteret skal bilen starte da, men du må selvfølgelig lufte fram diesel til dysene først. Returventilen som står trykkt ned i dieselfiteret kan og gi startproblem visst den er defekt, da suger pumpa luft gjennom returen og klarer ikkje få fram nok diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du skifta diesel filter i det siste ?

det kan ha frysi eller rett og slett tetta seg med møkk

 

da jeg kjørte diesel golf skifta jeg filter i slutten av septemeber hvert år for og slippe tull med filtret på vintern

 

men for og se om bilen får drivstoff kan du løsne litt på et diesel rør på ene dysa og få en til og kjøre på startern for og se om det kommer drivstoff da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min A4 1,9 tdi 96 mod vil ikke starte...

jeg har sjekket at det ikke er noen av rørene som har frøset, men bilen får ikke diesel til pumpa... hva kan være galt.....

sitter det en slags for hjelpepumpe bak i tanken forresten...

jeg har tenkt på at det kanskje kan være et rele eller noe som har gått føyken, men hvor sitter evt. de og hvilket nr har de på seg...

mvh paul

Dieselfilter fullt av vann som fryser......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter at bilen sto inne i varmen i to døgn, startet den og i går byttet jeg dieselfilter så nå håper jeg alt er i orden:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.