HJELP! Søstern har vaska bil...

Anbefalte innlegg

Overlat ALDRI vask til andre.... Svogern min ringte å fortalte at søstern har vaska bil, ho lar da en 6-åring sitte i bilen mens ho går for å handle, resultat: gjennomvått sete og plaskedam på gulvet........

Har no tatt ut setet og fått sugd opp mesteparten av vannet men det er selvfølgelig fremdeles vått som fy.

Er det noen som har erfaring og/eller tips når det gjelder tørking av bil innvendig?

-Ruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overlat ALDRI vask til andre.... Svogern min ringte å fortalte at søstern har vaska bil, ho lar da en 6-åring sitte i bilen mens ho går for å handle, resultat: gjennomvått sete og plaskedam på gulvet........

Har no tatt ut setet og fått sugd opp mesteparten av vannet men det er selvfølgelig fremdeles vått som fy.

Er det noen som har erfaring og/eller tips når det gjelder tørking av bil innvendig?

-Ruben

Varmeregisteret røyk på min 2'er golf og disse skum mattene ble kliss blaute. Tok de ut og alt men tørket faktisk aldri. Måtte vri de noe jævli og la dem ligge på varmekabel gulv... Du har vel bare fått inn vanlig vann, men det kjølevæske vannet jeg fikk inn var ikke akkurat go' duft...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeregisteret røyk på min 2'er golf og disse skum mattene ble kliss blaute. Tok de ut og alt men tørket faktisk aldri. Måtte vri de noe jævli og la dem ligge på varmekabel gulv... Du har vel bare fått inn vanlig vann, men det kjølevæske vannet jeg fikk inn var ikke akkurat go' duft...

Er bare vann ja, muligens litt såpe. Har ikke så veldig lyst til å begynne å ta ut tepper og lignende, er forresten en 2000 skoda så den er litt for ny etter min smak og så er det ikke min bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

coupe vifte\ vifteovn på full skuv i bilen med vinduene noen cm åpne, funka i golfen jeg hadde da jeg fikk lekasje på takluke å bagasjromspakningen....

sto slik en 2-3dager, så var alt knuske tørt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Ruben

sett inn en liten varmeovn og lukk opp vinduene bare et par cm opp og sett ovnen på gulvet på forsetet så skal du se det blir tørt etter 1 dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg var så uheldig la bilen stå med alle rutene nede i øsende regn - i flere timer.

Da bruke vi en defukter, det tørket bilen temmelig effektivt

ds28_nm.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er no ein fordel å få løftet opp gulvteppe so du får tørka skikkelig.treng ikkje ta det ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vifte fungerer. kan og bruke vannstøvsuger eller luftavfukter.

kjøpte ei slik luftavfukter bøtte på biltema. den funka veldig effektivt. tømte bøtta 2. dag og den var halv full

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bautas å sikkert andre leier ut prof avfuktere.

Vi hadde en slik i ei campingvogn som så ut til å være helt tørr - og ikke hadde utslag på fukt målinger. Alikevel fikk vi ut 2 ! 10 liters bøtter med vann!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar. Bilen står no i garasje med varme på og en varmovn inne i bilen. Blir nok stående der nokken daga..... :)

-Ruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.