Anbefalte innlegg

På min 2.2T-motor ('95 S6) oppdaget jeg i dag 2 små slanger som ender i løse lufta. Noen som vet hva disse slangene er til, og om de skal festes noe sted, evnt. plugges?

Den ene slangen kommer fra et krommet rør mellom toppdekselet og innsugsmanifolden, helt fremst mot grillen. Den andre er festet et stykke nede på høyre side av blokka (dvs. venstre side sett forfra). Jeg vedlegger et oversiktsbilde, og et bilde av hver av slangene.

oversikt.jpg

høyre.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den orginale slangen som skal gå fra innsuget og inn på wastegate klokka.(Eller avlastningsventilen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er de originale slangene til ResirkVentilen (ofte feilaktig kalt "Popp-off", "dump ventil", ...).

Ser at det er koblet en ny ledning fra Innsugsmanifolden til resirkventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Her sitter bypassventilen din orginalt. Den er fjernet.

2. Her kobles bypassventilen din orginalt. Her sitter det en annen slange.

3. Følg denne slangen så finner du antageligvis en bypassventil, eller dumpventil, som har fått ny plass.

untitled.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nuftige svar. Det stemmer at det er en uoriginal bypass/dumpventil på bilen.

Så dette er egentlig de to endene av den samme slangen, som går i et rør gjennom blokka for å unngå slange rundt hele motoren?

Jeg får rydde opp i det samtidig med den planlagte "våroppryddingen" i motorrommet (til mitt forsvar har jeg nettopp overtatt bilen...). Noen som har bilder av vakre S6-motorrom, til inspirasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nuftige svar. Det stemmer at det er en uoriginal bypass/dumpventil på bilen.

Så dette er egentlig de to endene av den samme slangen, som går i et rør gjennom blokka for å unngå slange rundt hele motoren?

Jeg får rydde opp i det samtidig med den planlagte "våroppryddingen" i motorrommet (til mitt forsvar har jeg nettopp overtatt bilen...). Noen som har bilder av vakre S6-motorrom, til inspirasjon?

Det er de 2 endene av samme slange ja, men de går ikke i et rør gjennomblokka. Røret går på forsiden av blokka bak plastdekselet til reg.reima. Du må ta av dette dekselet (og reg.reima) for å fjerne røret. Men det kan jo bare være der.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjobing....

s6%20engine%20bay.jpg

s6%20engine%20closeup.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daamn det var flott motor rom , det alu dekslet over fuelrailsene (tror eg det heter) den e vel dyr?

Og den bak motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om denne passer på ABY-motor også? Er ikke fuelrailen lik der?

Aner ikke, men det er sikkert mange kloke hoder som vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.