Anbefalte innlegg

: klø : noen som har erfaring med tilleggsvarmer (eberspecher) i caravelle 2,5 tdi ? motoren blir sent varm, og blir nesten kald på tomgang. lurer på om varmeren ikke virker?

skulle vel komme noe eksos fra denne vis den virka, vil jeg tro.

nå har jeg ikke sjekka termostaten, men motoren holder 90 grader stabilt ved kjøring, noe som skulle indikere at termostaten virker.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er vel livet får jeg vel si...

Stor og kald bil på vinteren dette desverre.

Har montert Eber tilleggsvarmer(m/ur), og denne funker jo for så vidt. Men det største problemet med disse tilleggsvarmerne som står orginalt for å hjelpe på varmen på vinterstid er at dem kokser seg og får 0 i virkningsgrad!!

Dette oppstår da denne starter automatisk når det er under 5 grader ute, å kjører man da en liten 15-30 min så er det ikke noe problem. Men hvis man starter bilen, kjører 3 min til butikken/jobb, så starter forbrenningen men blir stoppet når man da har kommet frem. Da vil systemet kokse seg fordi man ikke får forbrent skikkelig alt som ligger av dieselrester.

Eksosen blir tett, kan ryke noe helt j...vlig + at det blir jo aldri varmt jo.

TIPS: koble på en manuel bryter på den orginalmonterte Eber'n, slik at du selv må koble denne inn når det blir kaldt. Da slipper man at den blir fyret opp uten at man skal kjøre litt lengre turer...slipper at den kokser seg:D

Dette er noe jeg har blitt anbefalt av Møller i Molde, så ikke noe jeg fant opp nå..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med siste taler, Møller monterte en slik i min og det har fungert. Nå i det senere bruker jeg el. motor + el. kupevarmer hjemme og har varm garasje på jobb, så derfor står den permanent av.

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med siste taler, Møller monterte en slik i min og det har fungert. Nå i det senere bruker jeg el. motor + el. kupevarmer hjemme og har varm garasje på jobb, så derfor står den permanent av.

Terje

jeg har defa-pakke montert, så det spørs om jeg bare lar det bli med det...

takk begge to..:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! har vert endel bort i org eber varmer ! Skal starte etter ca 1 minutt etter du har startet bilen under 4 grader og motor temp under 75 grader !

Vanleg problem er gløde plugg i varmer,tett eksos,tilførings pumpe til varmer defekt,sikring i svart boks under sikkrings plate,tempføler under front fanger : rolleyes Ta turen inn til eit vag verksted å les ut feilkoder : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.