7x15 ET28/ET20 på Golf 1?

Anbefalte innlegg

Hvordan vil det fungere med 7x15 et 28 eller 20 på en senket golf 1 med mye senk?

Naturlig dekkvalg blir vel 195/50-15?

Vil felg med et 28 gå under skjermene? (uten noe modifisering)

Blir det godkjent?

Håper det er noen der ute med meninger og erfaring som kan svare....

Bilder med desse dim. hadde også vært greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok regne med at du må valse, mindre valsing hvis du går for 195/45-15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det fungere med 7x15 et 28 eller 20 på en senket golf 1 med mye senk?

Naturlig dekkvalg blir vel 195/50-15?

Vil felg med et 28 gå under skjermene? (uten noe modifisering)

Blir det godkjent?

Håper det er noen der ute med meninger og erfaring som kan svare....

Bilder med desse dim. hadde også vært greit

Du må regne med å justere kanten på alle hjulbuene for å få plass. Jeg har/hatt 7x15" ET 25 med "høye" 195/50-15". Dette subbet i hjulbuene bak med orginal GTI understell.

Med 195/45 ble det markant mer plass og en mer harmonisk bil å se på samt det er ikke mulig å få dekket til å skrape i hjulbuene foran. Bak er et forsatt litt trangt uten å valse/kappe av den horisontale kanten på hjulbuen.

Jeg har et par bilder av min med både 195/50 og 195/50-15". (Må laste opp noen bedre bilder senere)

7x15" Et 25 med 195/50-15" (orginalt forsterket GTI understell)

pic_001.jpg

7x15" et 25 med 195/45-15" (orginalt forsterket GTI understell)

IMG_4199_web.jpg

8x15" et 12 med 195/45-15" (Karftig modifiserte hjulbuer og en del mer senking enn orginalt :))

IMG_4901_web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Det vil si at jeg må ha noe høyere ET for å få dette under skjermene alså!

Jeg har ikke lyst å modifisere hjulbuene.

Noen som har ide om hvor høyt ET jeg må ha for det går under? ET 38 er jo orginalt så jeg må kansje holde meg der omkring?

Hva med 7x13 ET 20 ? Dekkdim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 7x13 ET 20 ? Dekkdim?

195/45-13, må vel strengt tatt valse da og, mulig du får på 195/55-13 på Golf I, ev også 185/60-13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du lager noen spacere til meg i div tykkelser Kenneth så kan jeg teste med mine hvor lavt jeg kan gå med innpress før det begynner å tar borti, jeg har både 7x15 med 195/45 og 195/50 :P

BBS RMene mine er 7x15 ET40 om jeg ikke husker feil og utseendemessig er det ihvertfall ingen tvil om at de godt kunne stått en hel del lenger ute.

7x13 har jeg personlig ikke særlig sans for :rolleye: i 9 av 10 tilfeller er det penere med 15" eller 16" og ikke minst så blir bilen VELDIG lav med 13" pga en må ha MYE senk for at det skal bli bra og også det at selve dekket er så mye lavere. 13 vs 15" i samme bredde/profil gjør bakkeklaring 2,5 cm lavere pluss at en må senke 2,5 cm ekstra for å få samme mellomrom til skjerm = 5 cm lavere : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du lager noen spacere til meg i div tykkelser Kenneth så kan jeg teste med mine hvor lavt jeg kan gå med innpress før det begynner å tar borti, jeg har både 7x15 med 195/45 og 195/50 :P

BBS RMene mine er 7x15 ET40 om jeg ikke husker feil og utseendemessig er det ihvertfall ingen tvil om at de godt kunne stått en hel del lenger ute.

7x13 har jeg personlig ikke særlig sans for :rolleye: i 9 av 10 tilfeller er det penere med 15" eller 16" og ikke minst så blir bilen VELDIG lav med 13" pga en må ha MYE senk for at det skal bli bra og også det at selve dekket er så mye lavere. 13 vs 15" i samme bredde/profil gjør bakkeklaring 2,5 cm lavere pluss at en må senke 2,5 cm ekstra for å få samme mellomrom til skjerm = 5 cm lavere : rolleyes

Kan du ikke bare legge noen skiver eller store mutere mellom:)

Det er 7x15 du har på din cab alså? Hva ET har du på felgene dine?

Hvor mye senk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare legge noen skiver eller store mutere mellom:)

Det er 7x15 du har på din cab alså? Hva ET har du på felgene dine?

Hvor mye senk?

Har 7x15 både på vinter og sommer, og leser du det du quotet så ser du at jeg har ET40 på sommeren på BBSene ihvertfall, husker ikke hva vinterdekka er men omtrent det samme vil jeg tippe.

Har du bilder av hvordan caben din har blitt? Ser den omtrent ut som jeg tror så ville jeg kanskje vurdert slike som jeg hadde på gamlecaben, polerte Avus/Scala/GTI hjul i 6x14 med f.eks. 185/50 dekk, synes fortsatt det er utrolig pene felger og billige også (bare du finner noen i bra stand)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misforstod litt! Trudde du hadde ET 40 på noen andre felger du hadde utenom! (ikke godt å vite hvor mange felger du har:) )

Ikke problemer med at felgne bygger for mye innover alså med ET40?

Du finner bilder her: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3552

Og prosjektets gang her:http://www.vwaudi-club.no/?s=bilProsjekt&carID=3552

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent plassmessig innover er det ikke noe problem med så høyt innpress som 40, men utseendemessig skulle det som sagt vært lavere innpress for å fått de mer utover. Vil tippe at det går med rundt ET30 før det tar borti.

Når en ser bilen din er det liten tvil om at skrudde BBSer hadde passet bra, ulempen er selvfølgelig at så mange har dette etterhvert, men sett bortifra det så ville det vært gode greier. Skal gi beskjed når jeg kommer over nytt sett :)

OT: Glenn du har handlet deler hos? (tanklokk, potte osv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si at den Golfen din, Stein Ove, er bare dødslekker!! Du har fått meg til å skjønne at jeg trenger en Golf I igjen...: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent plassmessig innover er det ikke noe problem med så høyt innpress som 40, men utseendemessig skulle det som sagt vært lavere innpress for å fått de mer utover. Vil tippe at det går med rundt ET30 før det tar borti.

Når en ser bilen din er det liten tvil om at skrudde BBSer hadde passet bra, ulempen er selvfølgelig at så mange har dette etterhvert, men sett bortifra det så ville det vært gode greier. Skal gi beskjed når jeg kommer over nytt sett :)

OT: Glenn du har handlet deler hos? (tanklokk, potte osv)

Er Glenn som har donert litt deler ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne tåden opp igjen litt jeg:)

Hvordan funker det med 7x15" ET 30 og gewinde?

Ser ut som det blir trankt frame med fjørbeinet.

Må vel ha 195/45 dekk for å få dette på?

Noen med erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.