#1 Skrevet Januar 5, 2006 Hvordan demonterer dere nedre bærekule framme på C4? Får det jo av, men synes det blir mye knoting hver gang. Ender alltid opp med at jeg tar av hele bærearmen. Er det slik det må gjøres, eller? Et annet spm. Inni bærearmsforingen er det en tynn hylse som er veldig lett å deformere når jeg tar ut bærearmen. Klarer som regel å få tak i den med en tang, for så å trekke den ut før jeg tar ut bærearmen. Noen enklere løsning på dette? Hvorfor er det laget slik, egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Hei! det er mulig å demontere bare bærekulen, men da bør du nesten ha et spett/rør og kjøre innimellom stabstaget og traversen.. også er det alltids kjekt med 2 hender ekstra:) Den hylsen er vel en styrehylse(rett meg hvis det er galt noen) beste nåten å få den ut er å bruke bolten.. stikk bolten inn og napp den ut litt på skeive så den får litt tak på hylsen, gjør du dette et par ganger så kommer som regel litt av hylsen til syne underifra og da er det bare å dra den ut med tang like hel og fin som ny(de skal jo ha 73.- spenn på møller for EN sånn: bh : ) men du skriver at du synest det blir mye knoting med bærekulen hver gang.. hvor ofte har du egentlig dette frahverandre og hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2006 Dette er den tredje C4`en jeg har hatt, så det har vært nede av forskjellige grunner. Er ikke så ofte, men det har blitt noen ganger. ( Skifte av drivakselmansjett, montering av senkesett, osv.) Men har nå funnet ut at jeg får ut drivakselen uten å ta av bærekulen. Har prøvd med spett, men når kulen er halvveis ute siger fjærbeinet litt ut, slik at kulen kiler seg litt på skrå inni hullet, og så må den opp igjen. Sikkert lettere hvis man er to, ja. Klarte å ødelegge den foringen i går kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2006 Er 'noe' enklere å gjøre slike ting hvis du løsner på stabstaget. Lagde en 'uttrekker' for hylsa av en bolt mutre og en bit gummislange, men måtte frese litt i hullet på den nye bærearmen (fra biltema) for å få inn hylsa, feil dim i forhold til originalt! (0.12mm) Måtte allikevel banke inn hylsa, den kommer nok neppe ut igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2006 Jeg har laget en liten kile som jeg dunker inn i klemsporet på bærearmen, det forenkler saken;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2006 Jeg har laget en liten kile som jeg dunker inn i klemsporet på bærearmen, det forenkler saken;) Smart! Hvorfor tenkte ikke jeg på det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2006 Å fydda! Dette er støpegods, og alle manualer sier skarpt at det er fy-fy! Bare som informasjon.. Er sikkert noen som har opplevd stygge ting mht. det.. Er ofte grunn til at de sier slikt! Sprøyt på CRC noen dager før du skal skru, så pleier det å løsne. Bare min mening.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...