#1 Skrevet Januar 6, 2006 Vurder å kjøpe et sett rondel 9x16 et 15 til golfen min. Men er litt i tvil med tanke på senk. Gidder ikke akkurat og heve bilen min for å få de på, den er vel senket 85 mm nå med 8x15, vi gjerne beholde den så "lav" . Slik at skjermer, buer og breddere må nok få en extreme make over. Maks kapping og valsing, men vil det da evt gå med 90 mm senk på en golf 2 ? Det må jo gå hehe, ser jo så kult ut. Er flere på forumet med her som har senket 80 mm med samme bredde, slik at 1-2 cm lengere ned må det jo gå an å presse bilen. Noen som har erfaringer med dette ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Du må jobbe mye med skjermene hvis du ikke vil heve bilen din, ma valses mye, har gjort det på en golf II og det var en del jobb plus at han måtte lakkere opp skjermene, her snakker vi maks valsing og en del banking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2006 Hvilke breddere har du? G60-bredderne går 9*16 et 15 innenfor sånn at det kan senkes en del.. Et problem er jo de orginale hjulbuene som må kappes opp da.. Hadde det på jetta'en min og kappa opp en del på alle, men hvis jeg skulle "bygd" en tilsvarende golf/jetta hadde jeg kappa opp enda mere.. Ville gjort sånn som det her omtrent... foran: Holde bredder intill og merke rundt, ta den av og merke en halv cm under og kutte rundt hjulbuen øverst (sånn at du kan feste bredderen på sidene og evt litt lim øverst).. Bak er det litt værre..: Men merker rundt bredderen og går ned en halv cm og kapper rundt hjulbuen øverst (sånn at du kan feste bredderen på sidene og evt litt lim øverst).. Bak er det 2 plater som møtes i hjulbuen, så her må det sveises litt plate... Ville ha banka opp den innerste plata mot den ytterste og sveiset inn en platestrimmel mellom de 2 sånn at det blir tett der (Når du kutter i hjulbuen blir det glippe mellom de 2 platene).. Vet ikke om du skjønte noe av dette, men du vet jo sånn ca hva du har å gjøre da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2006 Nå er det bare å sette i gang Lars! Si ifra om du trenger tilskuere som kan sparke i dekka! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2006 Ja Marius , må bare hente hjula først hehe. Gjør det neste helg håper jeg !!!!! Så dere mener at 90 mm senk er mulig, deter 9x16 med et 15 215.40 dekk. Jeg vil ha mye senk Takk for bra svar forresten Håkon, men som du sier så må det vel nesten bli g60 breddere, funker vel ikke med vanlig breddere ?? Marius, nå er det bare å komme med det nye verktøyet ditt hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2006 Ja Marius , må bare hente hjula først hehe. Gjør det neste helg håper jeg !!!!!Så dere mener at 90 mm senk er mulig, deter 9x16 med et 15 215.40 dekk. Jeg vil ha mye senk Takk for bra svar forresten Håkon, men som du sier så må det vel nesten bli g60 breddere, funker vel ikke med vanlig breddere ?? Marius, nå er det bare å komme med det nye verktøyet ditt hehe.. De vanlige bredderne blir nok litt i det minste laget.. På G60 bredderne går felga innenfor hjulbuene så da er det muligheter... Kan IKKE ha bredere dekk enn 215 iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2006 Men Håkon, det var du som hadde den rå lilla jettan ? Hvor mye var den senket ?, fin "høyde" på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2006 Men Håkon, det var du som hadde den rå lilla jettan ? Hvor mye var den senket ?, fin "høyde" på den Jeg hadde den ja.. Solgte den våren 2005.. Har ikke peiling på hvor mye den var senket.. rundt 80 mm kanskje... Nok til at det subba litt iallefall.. Men den er jo litt tyngere bak enn golf også da... + litt div stereo baki.. Var FK gewinde på den bare så var ikke så jævlig stiv da... Men moro var det.. (den var enda lavere med noen ikke fullt så breie 16" først.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2006 Ja Marius , må bare hente hjula først hehe. Gjør det neste helg håper jeg !!!!!Så dere mener at 90 mm senk er mulig, deter 9x16 med et 15 215.40 dekk. Jeg vil ha mye senk 90mm ekte senking er mye, så for å hjelpe til på veien dit, så ville jeg gått for 215/35 16 dekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2006 Skal kjøre 195.35 jeg tenkte jeg hehe.. Nei vi senker så mye vi får til.. Skal ikke mangle på kapping for å sidet sånn. Bilder kommer mot våren, så det er bare og følge med, selv om det ikke er noe dere ikke har sett før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2006 De vanlige bredderne blir nok litt i det minste laget.. På G60 bredderne går felga innenfor hjulbuene så da er det muligheter... Kan IKKE ha bredere dekk enn 215 iallefall.. mener det skal gå med vanlige breddere, må festes langt utpå skjemen men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2006 Sett på 215.35.16 så er du kvitt mange problemer! Bilen blir lavere ca 7 mm Hjula ser større ut Du får langt bedre klaring mot skjermen Synes 214.40.16 ser ballong ut i forhold 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...