Anbefalte innlegg

En kamerat har startproblemer på sin 1,3L 1986 Polo... (forgasser???)

 

Vi har fått tak i et nytt batteri - batteriet lader når koblet til batterilader...

Batteri viser 11,56v - og så vris nøkkelen om - og da synker det med først 2v og så gradvis med 0.01v i sekundet.... I det tenning slås av går den tilbake til 11,56v...

 

Kobler man batteriet til startkabler til batteri i min bil, starter den...

 

Målte volten mellom - på batteri og karroseri og får et utsalg på mellom 8v og 10v, dette kan jo ikke være normalt...

 

Hva kan være galt med bilen?? Noen gode forslag??

Kan det være starter som er gåen?? (hvor sitter i såfall starter?)

Eller er det en kortsluttning et sted siden minus til karroseri gir utslag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo II har et problem at jording til karroseri kan være dårlig, prøve å gå over jording fra batteri og fra karroseri til motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo II har et problem at jording til karroseri kan være dårlig, prøve å gå over jording fra batteri og fra karroseri til motor.

 

Fikk lånt meg voltmeter for å måle litt - skjønte meg ikke helt på det... Prøvde å måle spenning i noen kabler - både på min bil, som funker, og på polo'en og det bare piper fra meteret når vi holder det på hver sin ende av kablene, og viser .0L... Bytter det at det ikke er motstand i kabler og at de er fine??

 

Prøvde også å koble startkabler rett på minuspol og til et par forskjellige karroseri-deler uten hel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tak i et batteri så starter den,det som står i bilen er ferdig. sjekk ladestrøm, bør ligge mellom 14-->14,4V ellers skift regulator.

og sjekk jording.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tak i et batteri så starter den,det som står i bilen er ferdig. sjekk ladestrøm, bør ligge mellom 14-->14,4V ellers skift regulator.

og sjekk jording.

 

Skal sjekke ut batteriet i en annen bil i dag hadde vi tenkt - siden batteri ble kjøpt på onsdag...

 

Sjekka jording med muliteter - og da bare pep det på .0L...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OL på meteret betyr brudd. Ingen gjennomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OL på meteret betyr brudd. Ingen gjennomgang.

 

Fant ut hva jeg gjorde feil - jeg glemte å "skru" det på... : klø :

Fikk vite at jeg måtte trykke på det når det pep for å få resultat... : bh :

 

Hørte med bilmekaniker nå - han tipper kortsluttning pga volten mellom minus ig gods...

 

Skal ta en liten elimineringsmetode etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var en ny økt - og mest sannsynelig siste økt avsluttet, og bilen går fortsatt ikke...

 

Vi plukket ut dynamoen - og sjekket den.. En ledning (d+) hadde løsnet så den ble festet igjen - batteri lader som bare det...

 

Fikk ut starteren omsider, og tvangskjørte den - og den funker som den skal...

 

Sikringene er koblet ut for å utelukke at det er noe galt med det innvendige - og bilen starter fortsatt ikke...

 

Alle strømkabler ut fra batteri er sjekket - feilen ligger ikke der...

 

Er en kortsluttning der, men vet ikke hvor...

 

Høgger'n neste tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat har startproblemer på sin 1,3L 1986 Polo... (forgasser???)

 

Vi har fått tak i et nytt batteri - batteriet lader når koblet til batterilader...

Batteri viser 11,56v - og så vris nøkkelen om - og da synker det med først 2v og så gradvis med 0.01v i sekundet.... I det tenning slås av går den tilbake til 11,56v...

 

Kobler man batteriet til startkabler til batteri i min bil, starter den...

 

Målte volten mellom - på batteri og karroseri og får et utsalg på mellom 8v og 10v, dette kan jo ikke være normalt...

 

Hva kan være galt med bilen?? Noen gode forslag??

Kan det være starter som er gåen?? (hvor sitter i såfall starter?)

Eller er det en kortsluttning et sted siden minus til karroseri gir utslag??

hvis batteriet er oppladet og har 11,56 volt hvilespenning er det DEFEKT.., hvilespenning på et godt batteri er 12,6 volt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at den elektriske delen på tenningslåsen er defekt, et ganske normalt problem på VW fra 70- og 80-tallet.

 

For å finne ut dette, kan dere prøve å koble til en annen ledning til kabelskoen på starteren, og holde denne til pluss på batteriet. Da har du overstyrt start-funksjonen på tenningslåsen. Hvis den da fremdeles ikke starter, sjekk om du har strøm på coilen. Med tenning på så skal du ha strøm på den siden av coilen som er merket "15". Hvis det heller ikke er strøm der så er det sannsynlig at E-delen av tenningslåsen er defekt. Ny koster 100-lapp (ca) og tar rundt 30 minutter å skifte.

 

Jeg syns det er for dumt å sende bilen på høggern bare fordi den ikke vil starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at den elektriske delen på tenningslåsen er defekt, et ganske normalt problem på VW fra 70- og 80-tallet.

 

For å finne ut dette, kan dere prøve å koble til en annen ledning til kabelskoen på starteren, og holde denne til pluss på batteriet. Da har du overstyrt start-funksjonen på tenningslåsen. Hvis den da fremdeles ikke starter, sjekk om du har strøm på coilen. Med tenning på så skal du ha strøm på den siden av coilen som er merket "15". Hvis det heller ikke er strøm der så er det sannsynlig at E-delen av tenningslåsen er defekt. Ny koster 100-lapp (ca) og tar rundt 30 minutter å skifte.

 

Jeg syns det er for dumt å sende bilen på høggern bare fordi den ikke vil starte.

 

Vi har hatt en bilmekaniker (gjennom 30 år) til å se på den - og han fant ikke feilen, derfor den vurderes sendt på høgger'n lissom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.