#1 Skrevet Januar 6, 2006 1,9 TDien fusker litt ved oppstart når det er kaldt. Så jeg målte glødepluggene med multimeter. Den ene stabiliserte seg på 1 ohm, mens de andre fikk jeg ikke noe utslag på. Er det mulig å starte en TDi med bare en glødeplugg ved 10 minus? Er det mulig å starte uten noen i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Å starte en diesel med kun en glødeplugg KAN gå men den vil hoste å harke noe voldsomt før den tenner på alle sylindrene. Beste er vel å skifte alle 4 pluggene. Koster ikke allverden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2006 1,9 TDien fusker litt ved oppstart når det er kaldt. Så jeg målte glødepluggene med multimeter. Den ene stabiliserte seg på 1 ohm, mens de andre fikk jeg ikke noe utslag på. Er det mulig å starte en TDi med bare en glødeplugg ved 10 minus? Er det mulig å starte uten noen i det hele tatt? en moderne tdi klarer seg uten gløding faktisk, men ville fått for høye avgasser ved kaldstart...., 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2006 Å starte en diesel med kun en glødeplugg KAN gå men den vil hoste å harke noe voldsomt før den tenner på alle sylindrene. Beste er vel å skifte alle 4 pluggene. Koster ikke allverden Har planer om det. Bare synes det var rart at den starter såpass greit som den gjør. Glødeplugg Mekonomen: 219,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2006 Nyere dieselmotor starter overraskende lett selv i -10, kjører mye vag diesel om dagen, og alle tdiene starter lett selv om det kryper ned mot -10, selv uten å gløde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2006 Vel,så lenge den starter fint uten glødeplugger så er det vel ikke noe hast. Men blir det SKIKKELIG kaldt og med rette luft-fuktigheten osv osv osv så kan du regne me litt start-trøbbel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2007 Må visst gjøre noe selv på Passaten min. 6 kalde og det er et jæ.... liv for å få start på den. Er ikke avhengig av bil om dagen så jeg har ikke fått syka meg opp til å se på det. Litt kaldt å stå ute også :) Godt det ikke koster all verden å fikse da. Mvh Cato c",) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2007 Biltema: Dele-nr 75-916 kr 79.90 x 4= 319.60 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2007 Bytt alle samtidig ellers har du det gående...En gammel forringer levetiden på de nye.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...