3 gåene glødeplugger-er det mulig?

Anbefalte innlegg

1,9 TDien fusker litt ved oppstart når det er kaldt. Så jeg målte glødepluggene med multimeter. Den ene stabiliserte seg på 1 ohm, mens de andre fikk jeg ikke noe utslag på.

Er det mulig å starte en TDi med bare en glødeplugg ved 10 minus? Er det mulig å starte uten noen i det hele tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å starte en diesel med kun en glødeplugg KAN gå men den vil hoste å harke noe voldsomt før den tenner på alle sylindrene. Beste er vel å skifte alle 4 pluggene. Koster ikke allverden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,9 TDien fusker litt ved oppstart når det er kaldt. Så jeg målte glødepluggene med multimeter. Den ene stabiliserte seg på 1 ohm, mens de andre fikk jeg ikke noe utslag på.

Er det mulig å starte en TDi med bare en glødeplugg ved 10 minus? Er det mulig å starte uten noen i det hele tatt?

en moderne tdi klarer seg uten gløding faktisk, men ville fått for høye avgasser ved kaldstart....,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å starte en diesel med kun en glødeplugg KAN gå men den vil hoste å harke noe voldsomt før den tenner på alle sylindrene. Beste er vel å skifte alle 4 pluggene. Koster ikke allverden

Har planer om det. Bare synes det var rart at den starter såpass greit som den gjør.

Glødeplugg Mekonomen: 219,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyere dieselmotor starter overraskende lett selv i -10, kjører mye vag diesel om dagen, og alle tdiene starter lett selv om det kryper ned mot -10, selv uten å gløde ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel,så lenge den starter fint uten glødeplugger så er det vel ikke noe hast. Men blir det SKIKKELIG kaldt og med rette luft-fuktigheten osv osv osv så kan du regne me litt start-trøbbel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må visst gjøre noe selv på Passaten min.

6 kalde og det er et jæ.... liv for å få start på den.

Er ikke avhengig av bil om dagen så jeg har ikke fått syka meg opp til å se på det. Litt kaldt å stå ute også :):)

Godt det ikke koster all verden å fikse da.

Mvh Cato c",)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema:

Dele-nr 75-916

kr 79.90 x 4= 319.60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt alle samtidig ellers har du det gående...En gammel forringer levetiden på de nye....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.