Anbefalte innlegg

Hei er det noen som vet om det går an å reparere en motorstyreenhet til bilen min..?? den starter ikke. har en ekstra å den starter den med..HJELP..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan repareres.. Nesten!!

Men det spørs hvor lønnsomt det er, en ECU får du brukt for 2-3000, så det spørs liksom hva som er feil!

Er den helt død? KAn du få ut noen feilkoder, etc.. Litt mer info hadde vært fint! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om noen feil koder.. den er chippet redd det kan gå i stykker noe når jeg bruker den andre hjærnen med feil chip i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den er helt dø. bilen starter ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags chip sitter i da?

Tviler på at du ødelegger noe ved å kjøre med den andre hjernen men....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke.. kan jeg finne ut av det på noen måte..? kan lite om dette... grønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare en ting å gjøre; lære! :D

Se gjennom på http://www.sjmautotechnik.com og kikk under 'troubleshooting' og ECU. Der står det alt om hvordan du kan blinke ut feilhidden, enten med lampa som det ofte i hvertfall er en sokkel til i instrumentene, eller med en egen lampe i K-L-kontaktene. (diagnose)

Får du ikkenoe ut av den, kan du splitte den forsiktig som vist under ECU-delen, og se om det er noen opplagte feil. (som brente motstander/transistorer/utgangspakker etc.)

Sjekk forresten først om det kommer enten bensin (lukter det?) eller tenning (se under sjekk av tenning)

Er bilen chippet med større turbo og injectorer, er det lurt å ta det litt rolig når du starter opp, med annen ECU, (=hjerne. duh..) men er det kun chip, (dvs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen.Ingen bensin lukt som jeg kan kjenne. bilen starter å går var bare redd jeg kunne ødlegge noe ved å bytte hjærne... feil chip osv,tengte kanskje motoren var justert etter den orginale hjærnen m chip.Skal levere org hjærnen til en kompis som skal gå over loddingene.. får se om han får liv i den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Sindre. Hyggelig at du kom deg på nett du og:)

M den effekten som du snakka om i den bilen bør du nok ta det rolig m originalhjerne, kan fort bli lite bensin el annen galskap.

Off-topic: Har du fått bilen hjem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.