#1 Skrevet Januar 6, 2006 Hei er det noen som vet om det går an å reparere en motorstyreenhet til bilen min..?? den starter ikke. har en ekstra å den starter den med..HJELP.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Alt kan repareres.. Nesten!! Men det spørs hvor lønnsomt det er, en ECU får du brukt for 2-3000, så det spørs liksom hva som er feil! Er den helt død? KAn du få ut noen feilkoder, etc.. Litt mer info hadde vært fint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2006 vet ikke om noen feil koder.. den er chippet redd det kan gå i stykker noe når jeg bruker den andre hjærnen med feil chip i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2006 ja den er helt dø. bilen starter ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2006 Hva slags chip sitter i da? Tviler på at du ødelegger noe ved å kjøre med den andre hjernen men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2006 aner ikke.. kan jeg finne ut av det på noen måte..? kan lite om dette... grønn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2006 Da er det bare en ting å gjøre; lære! Se gjennom på http://www.sjmautotechnik.com og kikk under 'troubleshooting' og ECU. Der står det alt om hvordan du kan blinke ut feilhidden, enten med lampa som det ofte i hvertfall er en sokkel til i instrumentene, eller med en egen lampe i K-L-kontaktene. (diagnose) Får du ikkenoe ut av den, kan du splitte den forsiktig som vist under ECU-delen, og se om det er noen opplagte feil. (som brente motstander/transistorer/utgangspakker etc.) Sjekk forresten først om det kommer enten bensin (lukter det?) eller tenning (se under sjekk av tenning) Er bilen chippet med større turbo og injectorer, er det lurt å ta det litt rolig når du starter opp, med annen ECU, (=hjerne. duh..) men er det kun chip, (dvs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2006 Takk igjen.Ingen bensin lukt som jeg kan kjenne. bilen starter å går var bare redd jeg kunne ødlegge noe ved å bytte hjærne... feil chip osv,tengte kanskje motoren var justert etter den orginale hjærnen m chip.Skal levere org hjærnen til en kompis som skal gå over loddingene.. får se om han får liv i den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2006 Hei, Sindre. Hyggelig at du kom deg på nett du og:) M den effekten som du snakka om i den bilen bør du nok ta det rolig m originalhjerne, kan fort bli lite bensin el annen galskap. Off-topic: Har du fått bilen hjem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...