Har biler levert i Tyskland bare et ryggelys som virker?

Anbefalte innlegg

Oppdaget pluselig at kun høyre ryggelys lyser på min '05 A6. Bilen rapporterer ikke at noen pære er gått.

: klø :

 

Hadde vært lett å sjekke om pæra var gåen, hadde jeg bare visst hvordan man kommer til pærene i baklysene. Kanskje en ide å studere instruksjonsboken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min '02 A6 har i hvert fall 2 ryggelys, og den er også fra Tyskland... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje tåkelyset er plassert på tilsvarende plass på den andre siden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fars tilsvarende A6 har også bare ett ryggelys. Skal visst gå an å programmere hvilket ett evt. at begge to skal lyse. Dette er en norsk bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ryggelys på begge sider, men bare det ene lyser. Sikkert noe man kan endre med VAG COM?

 

EN annen ting som irriterer meg er at det automatiske brekket (hill start assist, eller hva det kalles) ikke skrur seg av automatisk når man ikke har på sikkerhetsbeltet. Utrolig irriterende hvis man skal kjøre igang i revers, da pleier jeg å løsne selen for å kunne snu meg lettere. : bh : Kanskje dette også kan fikses med VAG COM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget pluselig at kun høyre ryggelys lyser på min '05 A6. Bilen rapporterer ikke at noen pære er gått.

: klø :

 

Hadde vært lett å sjekke om pæra var gåen, hadde jeg bare visst hvordan man kommer til pærene i baklysene. Kanskje en ide å studere instruksjonsboken?

 

Dette er fordi du har Highline baklamper, og på de er det kun ett ryggelys. På basis utgaven er det 2. Dette på grunn av plassering av tåkebaklys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ryggelys på begge sider, men bare det ene lyser. Sikkert noe man kan endre med VAG COM?

 

EN annen ting som irriterer meg er at det automatiske brekket (hill start assist, eller hva det kalles) ikke skrur seg av automatisk når man ikke har på sikkerhetsbeltet. Utrolig irriterende hvis man skal kjøre igang i revers, da pleier jeg å løsne selen for å kunne snu meg lettere. : bh : Kanskje dette også kan fikses med VAG COM?

 

 

er bare kjerringer som ikke kan kjøre som snur seg når de rygger:)

bruk speil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fordi du har Highline baklamper, og på de er det kun ett ryggelys. På basis utgaven er det 2. Dette på grunn av plassering av tåkebaklys.

Er vel ikke noe som heter Highline på Audi? I alle fall er det ryggelys på begge sider, men bare et som lyser.

 

 

er bare kjerringer som ikke kan kjøre som snur seg når de rygger

bruk speil

Slike konstruktive og intelligente svar er det som gjør at jeg er glad for at jeg betaler for å være medlem på dette forumet... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe som heter Highline på Audi? I alle fall er det ryggelys på begge sider, men bare et som lyser.QUOTE]

 

Nei vel. Men hvis du har rett virker ikke det ene ryggelyset på alle bilene med Highline baklamper da! Ikke Highline som utstyrsmodell som på Volkswagen, men betegnelsen på elektrisk anlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ei "kjerring"selv som kjører 05 A6, har bare ett ryggelys selv, men har aldri hørt om at en må ha på seg setebeltet når en skal ha av brekket??

funnet ut om man kan fixe 2ryggelys? skikkeli irriterende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha'kke hatt tid til å forske noe på det med å aktivere 2 ryggelys.

 

Det jeg mener med håndbrekket er at det er automatisk sklik at når man har bilen i gir (enten 1. eller revers) gir litt gass og slipper clutchen ut så skrur det seg av automatisk når bilen har nok kraft til å bevege seg (hill start assist, eller noe sånn tror jeg det heter). Denne funksjonen er koblet ut hvis setebeltet ikke er på. Da må man trykke på knappen samtidig som man holder foten på bremsen for å få av håndbrekket. Det er det som irriterer meg, da jeg ikke har på setebeltet hvis jeg bare skal flytte bilen eller starter med å rygge et uoversiktlig eller trangt sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.