Fant rustflekker på taket under nedpussing til lakkering... What to do?

Anbefalte innlegg

HJELP!!!

Har funnet noen sorte prikker når jeg pusser ned taket til lakkering på 80'en...

Når jeg ble nysjerrig nok og begynte og slipe langt nok ned for og se hvor dypt det gikk så så jeg at det gikk helt ned til stålet og var begynnende rustangrep : bh :: bråk :: bh :

Legger ved et bilde der jeg har ringet rundt det begynnende og pusset ned et angrep rett ved siden av...

rust--for-web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan punktsandblåse det. Er det bare overflaterust vil det forsvinne helt med litt sandblåsing..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...

Hvordan ville det være og sette stålbørste på vinkelsliperen og slipe det hele rent?

Vil jeg få en bra finnish etter det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...

Hvordan ville det være og sette stålbørste på vinkelsliperen og slipe det hele rent?

Vil jeg få en bra finnish etter det?

Finnish en kommer jo an på sparklingen, den må jo sparkles uansett.

Bare pass på at du får vekk usta før du grunner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte og slipe ned med stålbørste og syregrunne med hagmanns 2K, for så og bruke 2K fyllprimer fra standox og fin slipe den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte og slipe ned med stålbørste og syregrunne med hagmanns 2K, for så og bruke 2K fyllprimer fra standox og fin slipe den...

Jeg ville vert veldig forsikig med å blande to forskjellige merker.. har opplevd at hele front fangeren min "kokte" da jeg blanda hagmanns med et annet merke..

Bare til info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akryllakk skal i hovedsak gå greit å blande.

Det du bør gjøre er å punksandblåse, selv om du sliper til det ser bra ut vil det være rust i porene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endel erfaring med dette og det er bare sand/glassblåsing som funker. Og siden det er gamlebilen mener jeg: :fy::)

jeg har forsøkt mye, kun blåsing funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der det er tanken og sandblåse der det er antydning til rust i tillegg ja : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.