#1 Skrevet Januar 6, 2006 Vi snakker her om en 93 Coupè med ABY maskineri. Har funnet en vann og en servoolje lekkasje. Vannet drypper ut av en blå dings med ledninger tilkoblet. Den blå dingsen er på en ganske tjukk slange som går inn i torpedoveggen. Er dette grei skuring å reparere sjøl? Servo-olje lekker i koblingen på tannstanga,ser ut som den lekker i en Y-kobling samt i slangen med tilførsel ned til Bomba. Er dette noe jeg bør begi meg ut på? Bilder kommer over helga, da jeg reiser nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2006 Ut fra det du forklarer så er nok den blå "dingsen" ein tempføler og den er ganske enkel å skifte, men husk å åpne lokket på kjølevæskebeholderen forsiktig og slipp ut trykket, visst motoren er varm, ellers kan du risikere å få tempføleren og varm kjølevæske midt i trynet. Når det gjelder servolekkasjen så spørs det om er lekkasje i skrudde koblinger, eller i Slanger/rør. Er det i skrudde koblinger så er det nok bare å skifte tetningsringer, men er det i ein slange, eller ett rør så må det nok skiftes, så lenge det ikkje er noe firma der du bor som har utstyr til å reparere rør og slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...