Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med NBS sitt KW justerbare senkesett til A4 Quattro(B5)?? Gode/Dårlige??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med akkurat den bilen, men erfaringer fra andre biler tilsier at KW er noe av det beste du får.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men billig er det ikke!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare positivt å si om KW justerbart. Har det på Audien (8E) og golfen min.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjøpt meg senkesett med justerbar høyde og stivhet. men jeg har ett problem med at bilen spretter veldig.. noen som har hørt/evt.erfart noe sånt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjøpt meg senkesett med justerbar høyde og stivhet. men jeg har ett problem med at bilen spretter veldig.. noen som har hørt/evt.erfart noe sånt??

Dette har jeg lurt på og. hater hvis bilen spretter sån, ubehagelig. Åssen merke har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte KW på NBS, fordi jeg ble anbefalt det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte KW på NBS, fordi jeg ble anbefalt det..

Okei, noen som har H&R? Lurer på å kjøpe s2, og da syns jeg høydejusterbart er best til den, utseendemessig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet om en som har H&R justerbart på en a4tq kombinert med powerflex el no sånt. Funker som fan det. H&R er vel samme som KW.."noe av det beste du får":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hører dem sier det, men kjedlig når det spretter sånn og forhandler ikke har noe konkret svar på hva det kan være..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hører dem sier det, men kjedlig når det spretter sånn og forhandler ikke har noe konkret svar på hva det kan være..

Det må jo være at bilen er alt for stiv for norske veier..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er jo klart.. men har justert demperene på det mykeste nå.. det ble litt bedre. men ikke bra.. kan det ha noe med høyden å gjøre da? at den er for lav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er jo klart.. men har justert demperene på det mykeste nå.. det ble litt bedre. men ikke bra.. kan det ha noe med høyden å gjøre da? at den er for lav?

Skulle jo blitt bra da? skal det bli bedre da må du gå tilbake, med vanlige senkefjærer og normale dempere, trur jeg??? uten at jeg vet det for sikkert seff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ha KW på min og ikke noe problemer med at den spretter, er vel justert sånn midt på treet ca...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags profil har dere på dekkene da? har lett for å sprette med høy profil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, noen som har H&R? Lurer på å kjøpe s2, og da syns jeg høydejusterbart er best til den, utseendemessig:)

 

Jeg har H&R og koni. Alt er justerbart. Har dessverre ikke kjørt med det enda, men det ser bra ut:) Har også kjøpt med justering i toppen av fjærbeinet(100-S4)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 205/55-16 på vinter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 205/55-16 på vinter..

spretter den ikke på sommern da? da er det jo sansynlig at det er dekkene som gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har H&R og koni. Alt er justerbart. Har dessverre ikke kjørt med det enda, men det ser bra ut:) Har også kjøpt med justering i toppen av fjærbeinet(100-S4)

Okei, er det coilovers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spretter bilen på veien er coiloversa mest sannsynlig justert "feil". Ikke skru det i bånn og på max hardhet med en gang, for da får du dårligere kjøreegenskaper enn orginalt fra fabrikk og det eneste det gjør positivt da er at det kanskje ser litt rått ut med hjula langt oppi skjerma, men det er det eneste også. En veldig viktig faktor er også å justere slik at oppsettet er et hakk hardere foran enn bak (noe bilavhenging), da man helst skal ha rompa litt mykere for bedre dive-in-cornering, men dette er også noe man justerer etter kjørestil.

 

Skal du ha full utnyttelse av coilovers så setter du bort bilen til ordentlig justering, dette er det et fåtall av bedrifter i Norge som driver med og for å ta et eksempel så alle som driver med rally/racing setter bort sine til justerig for optimalt understell.

 

Skal du ha coilovers for "show" og ikke "go", så for all del ikke kjør fort da sjangsen for å sprette ut av neste sving er lik meget stor, ikke minst stor fare for å ta knekken på demperene da de ikke har nokk 'arbeidsområde' (les anbefalt høyde i bruksanvisning) og blir slitt ut rimelig fort.

 

Dekkene har jo litt å si også, men det skal generelt gå greit om resten er justert riktig. Jo mere felg du har jo mere følelse får du med asfalten som igjen blir mer sportslig kjøreegenskaper som igjen = mindre komfort.

 

Når det kommer til valg av Coilovers har jeg kommet fra til følgende:

 

*FK ~6.000,- "får det du betaler for", for mykt for bane (Koni innmat, egne fjører

*KW ~11.000,- god kvalitet, greit til banebruk (egen innmat og fjører)

*Bilstein ~19.000,- meget bra kvalitet, brukes i racing (egen innmat og h&r fjører)

*H&R ~14.000,- meget bra kvalitet, brukes i racing (bilstein/egen innmat, egne fjører)

*Öhlins ~ 50.000,- superkvalitet, brukes i racing/ekstreme gatebiler (egen innmat/fjører og for spesielt intresserte)

 

Har lagd lista utifra rangering fra greit (topp) til meget bra (bunn) og utifra stivhet på fjørene/settene utifra min egen tolkning.

Du får selvsagt mange forskjellige undervarianter her igjen som koster mer og mindre, men jeg tok det som var midt på treet hos alle fabrikatene. Når du først skal gå for coilovers så bør du tenke på om du skal bruke det om vinteren, for da bør du koste deg på litt ekstra at de er behandlet for korrosjon. Saltveier og coilovers uten behandlig er ikke en bra kombinasjon og vil føre til at justeringsringene ruster fast og da har du ikke coilovers mere.

 

Når det gjelder de fleste coilovers settene så får du forskjellige varianter:

 

*Variant 1, kun høydejusterbart, ofte ubehandlet overflate (budsjett)

*Variant 2, høyde- og hardhetsjusterbart (gatebruk)

*Variant 3, høyde-, hardhet- og reboundjusterbart (racing)

 

Det vanlige valget er variant 2 da dette koster ubetydelig mer enn variant 1 og man har da flere justeringsnivåer å rote seg bort på. Greit for den som ønsker seg en dagligdagsbil som kan kjøres på bane i helgene.

 

Men, mitt tips er, skal du kjøre fort på norske veier (som vi ikke gjør) så gå for et ferdig oppsett ferdig tilpasset din bil âla Bilstein Sprint dempere og H&R fjører. Eller variant 2 skal du kun ha "show bil".

 

Håper dette hjalp deg litt på vei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spretter den ikke på sommern da? da er det jo sansynlig at det er dekkene som gjør det.

 

 

har ikke prøvd noen andre hjul enda, så det er jo en mulighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har KW variant 2. galvanisert. den er ikke noe unaturlig lav i forhold til mange andre biler jeg har sett. har ikke hjulene oppi skjermene. vil si at den er normalt senket. vet du hva de firmaene som justerer heter?? noen rundt trondheim??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har KW variant 2. galvanisert. den er ikke noe unaturlig lav i forhold til mange andre biler jeg har sett. har ikke hjulene oppi skjermene. vil si at den er normalt senket. vet du hva de firmaene som justerer heter?? noen rundt trondheim??

Kan du ikke justere det selv da? eller er det annerledes på KW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*FK ~6.000,- "får det du betaler for", for mykt for bane (Koni innmat, egne fjører

Er dette med rabatter fra clubben, hvor får jeg tak i dette billigst og enklest? Skal i så fall være til en s2. Vet du forresten om noen vanlige senkefjærer som senker likt i forhold til hjulbuene bak og farm til s2 coupe? ser ofte at coupen er høyere bak, og det vil jeg ikke:(

 

Takker på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke justere det selv da? eller er det annerledes på KW?

kan justere selv selvsagt, men har prøvd noen ganger nå og ikke blitt fornøyd. så hvis noen som har mye erfaring gjør det så benytter jeg meg gledelig av det tilbudet:) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.