Hjelp: Fikk 2 feilkoder med VAG COM!

Anbefalte innlegg

fikk 2 feilkoder med vag- com tilkoblet passaten, feilene kommer igjen etter sletting.

 

Bilen går som den skal, litt urolig tomgang noen ganger, har sjekket at det ikke drar noe falsk luft og er ikke noen lekkasjer mellom motor og lambada sensor.

 

 

Hva kan være feil?

vag com.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt lambdasonde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke bilen gått dårlig da? Og hadde vel fått en annen feilkode tror jeg!?

 

Men kan det være feil bensintrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti en Audi 80 92 mod quattro en gang. Den gikk ikke skikkelig på tomgang. Gikk å jaget litt. Koblet ifra lamdasonden og da gikk den reint på tomgamg. lugget litt under kjøring også. Lambdasonden var defekt. Kanskje du kan prøve det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skal prøve det, men den koster jo 1500kr ny:( kan det være slik at lambda sonden fungerer men ikke som den skal? Eller er det at den fungerer eller ikke fungerer?

 

 

Og kan det ha noe med at jeg har trim kam chip og grenrør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker som når jeg har mye bensin på tanken så kommer ikke feilkodene tilbake før det blir lite bensin på tanken, kan det være bensinpumpa som ikke klarer å levere riktig trykk med lite bensin igjen på tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda får du på Biltema til en 3-400. (Må bare lodde litt.) Eller generisk Bosch fra USA til ca. $30. (Må lodde da også..)

Med gåen slik skal den gå bra på full guffe, (går da sannsynligvis i open-loop) ellers vil du sannsynligvis bruke litt mye bensin. S4'n gikk også litt nøkketet på mellomgass, og jeg fikk feilmelding innimellom. Den var sannsynligvis 'forgiftet' av all glykolen som gikk gjennom pga. gåen toppakning..

Prøv å bytte bensinfilter også, kan bli mye skitt inni der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite OT spørsmål. Fikk meg vag com demo og kabel i går. Koblet opp dette, men den finner ikke noen feil koder. Greia er bare det at motorlampa lyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.