Lime plastikk til plastikk

Anbefalte innlegg

Holder på å montere tåkelysa på min S2 i en replica fanger og der må jeg lime på et feste på selve lykta. Festet jeg skal lage er i plastikk og det er jo baksiden av lykta også. Det er så utrolig mange varianter av lim, så hvis er det noen som har gode erfaringer med en spesiell limtype som ikke blir "sprø", tar jeg i mot tips med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å montere tåkelysa på min S2 i en replica fanger og der må jeg lime på et feste på selve lykta. Festet jeg skal lage er i plastikk og det er jo baksiden av lykta også. Det er så utrolig mange varianter av lim, så hvis er det noen som har gode erfaringer med en spesiell limtype som ikke blir "sprø", tar jeg i mot tips med takk!

 

Hva med Loctite beregnet på plastikk.

Jeg har selv limt alt mulig med forskjellige typer Loctite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sicaflex, blir garantert ikke sprø. Finnes i en rekke FARGER. Passer kanskje dårlig på klar plast......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Da skal jeg sjekke opp dette nærmere : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte no 3M to komponents lim engang som var knall.. Men var knalldyrt også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loctite 406. Den funker som f på alt,særlig plastikk mot plastikk!

Ellers funker silikonlim ala Sicaflex også veldig bra,holder seg elastisk og fin,blir ikke hard og sprø for så å sprekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville brukt 2komponent jeg.. en type som heter megapalst.. den bruker vi til sånne ting på jobben... på bla lykte-braketter osv.. men tror det er et dyrt lim.. men det gjør nytta si;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville brukt 2komponent jeg.. en type som heter megapalst.. den bruker vi til sånne ting på jobben... på bla lykte-braketter osv.. men tror det er et dyrt lim.. men det gjør nytta si;)

helt enig,Megaplast sitt er sykt bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.