#1 Skrevet Januar 7, 2006 Under et litt uønsket hjulspinn overvarvet motoren litt med etterfølgende stillhet. Null gnist. Da Hans ved ES tuning og jeg sjekket fant vi at innsugskammen var knekt rett av ved ved tannhjulet til fordeleren. 3b motor. Noen der ute som har hørt om noe lignende? Vil ellers sende en stor takk til Egil ved ES tuning som tryllet fram en ny kam, slik at jeg var på veien igjen etter noen timers trollmekking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2006 Hvor mye turtall hadde du a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2006 Hvor mye turtall hadde du a? Så ikke på turtelleren, tror nok den var i bånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2006 Har du ikke turtallsperre da ?? Rart du skal få et så hinsides turtall med "bare" litt hjulspinn. Men har aldri hørt om en kam som har knukket slik din gjorde nei...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2006 Har du ikke turtallsperre da ?? Rart du skal få et så hinsides turtall med "bare" litt hjulspinn. Men har aldri hørt om en kam som har knukket slik din gjorde nei...... Har nok ikke turtallsperre nei.Det hender at en blir for ivrig .Har derimot aldri hørt om at en Audi kam som gir opp på denne måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2006 Har vært borti brekt kam både på honda og nissan. Konklusjonen min er at det må være utmattingsbrudd. Skyldes sansynligvis en svakhet som har vært der helt siden den var ny. Det var heldig at den knakk der den gjorde. hvis den hadde knekt i et av lagerene, måtte du hatt ny topp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2006 Har lest om Dr-Schrick kam som har knekt på VR6. Men som Per Gunnar Olsen sier, så er det nok en svakhet, produksjons feil fra starten av. At en orginal kam ryker har jeg ikke hørt om på Audi S før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2006 Har vært borti brekt kam både på honda og nissan. Konklusjonen min er at det må være utmattingsbrudd. Skyldes sansynligvis en svakhet som har vært der helt siden den var ny. Det var heldig at den knakk der den gjorde. hvis den hadde knekt i et av lagerene, måtte du hatt ny topp.. Så på bruddflaten at det sannsynlighvis er et tretthetsbrudd.Har sett kamer som har knekt midt på, men aldri på enden.Hadde nok litt flaks der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2006 hvis den hadde knekt i et av lagerene, måtte du hatt ny topp.. Hvorfor det Lagerbanen i toppen kan sveises opp og linjebores sammen med et nytt lageroverfall. BTDT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...