Anbefalte innlegg

Hvilke feilsymptomer vill bilen gi meg viss denne stryker med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke feilsymptomer vill bilen gi meg viss denne stryker med

 

Høyt bensinforbruk... Den går på en form for nødmodus, og pøser på med bensin. Bilen vil vel gå litt dårligere også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min S2 begynte å "jage" litt ved jevn belastning, som feks langkjøring på E6. Kunne også se det på bensinforbruket på kjøre computeren som gikk jevnt opp og ned i takt med jagingen selv om jeg holdt gasspedalen i ro.

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det en måte og evt få sjekket om det er lamdan som er problemet?

og viss det er det, er det "farlig" å bruke bilen fram til problemet er løst. Ved bruk mener jeg f.eks til butikk få å kjøpe ny lamda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekkes med diagnoseapparat ved enten å lese ut feilkoder, eller ved å lese såkalt måleverdiblokk på lambdasonden for å sjekke om den reagerer. Mulig at din bil også har en såkalt readinesscode som kan sjekkes. Om det skulle være feil på lambda er det ikke farlig å kjøre med da det i motorstyreenheten er lagt inn faste verdier ( nødverdier ) for lambda i tilfelle feil. Det du kan evt merke er beskrevet i tråder over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmbllblblblblblbl! E'dekkje noen som googler førr dei spørr, ella ikværtfall ser på dei innlysande plassane først lengre??

Hehe.. Her er det ALLTID masse info!!!!!!!!!!!!!

http://www.sjmautotechnik.com

Og her er det spesifikt om lambdasensor-test, gitt!

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/injector.html#o2test

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var probleme identifisert og løst, var ikke Lamda, men en coil som var deffekt.

 

Men er det sånn at man må koble opp vagcom og nullstill feilen får at lampa inne i bilen skal slutte å lyse da eller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.