Er det påbudt med blinkers på skjermene?

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Er det påbudt med blinklys på fram skjermene???

 

Lurer på og droppe og sette i noen i de som skal monteres på 80'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei...

 

Er det påbudt med blinklys på fram skjermene???

 

Lurer på og droppe og sette i noen i de som skal monteres på 80'n

 

 

Står litt her...

link

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er godkjent uten sideblinkers, dette fikk jeg opplyst da jeg registrerte bilen hos Biltilsynet i Trondheim lille julaften! Spurte om jeg kom til å få problemer på eu-kontroll e.l men det skulle ikke skje.

Så jeg vil tro at det ikke er påbudt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange nye biler har blinklys på speil.

Eventuelt går det ann å kjøpe noe som kan limes fast på speilene på Torshov som gjør samme nytten, for de som ikke har råd til å å bytte ut de gamle m3-speila sine med nye moderne med blinklys. : rolleyes

Og for de som ikke vil ha blinklys i det hele tatt. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er påbudt med sideblinklys, men de må ikke nødvendigvis stå på skjermen. Mange biler har de på speilene, noen på framdøra (Renault Laguna). Eneste unntaket er biler som er flyttegods-importert, da disse følger et annet krav. Ellers så har sideblinklys vært påbudt i Norge siden 1971.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er impotert og godkjennt. UTEN skjermblink. OG EU-godkjennt i høst hos møller. UTEN skjermblink. Har også blitt stoppet av politiet en gang. De sa ingenting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere noen papirer på dette da eller? lurte de ikke på hvorfor det ikke var sideblinkers på siden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er impotert og godkjennt. UTEN skjermblink. OG EU-godkjennt i høst hos møller. UTEN skjermblink. Har også blitt stoppet av politiet en gang. De sa ingenting

 

Da er du så heldig at dei så tok eu kontroll på bilen din ikke vissta hva de holdt på med ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje porsche cayene blinklysa inne i hjulbuen???

 

Edit: tok vist feil. dei har det på frontfangeren ved hjulbuen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er du så heldig at dei så tok eu kontroll på bilen din ikke vissta hva de holdt på med ;)

 

 

Var på biltilsynet oxo å godkjennte senkesett og felger. Da var han ute å testet bilen, skjekket bremser, brekk, liten teknisk kontroll, under bilen å skjekket, testet alle lys osv før jeg fikk kjøre ut fra biltilsynet. Han sa ikke noe heller.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min historie med 100'en jeg hadde:

 

Den var tatt inn til Norge som flyttegods fra Belgia - uten sideblinklys.

Dette ble ikke påpekt på de første par EU-kontrollene jeg hadde. Vel, muligens muntlig og jeg refererte til flyttegods-historien...

 

Hadde den så på et annet verksted senere og fikk mangel på nettopp dette. Forsøkte meg med flyttegodshistorien igjen og at bilen var tross alt importert og registrert osv. 'No hope'.

 

Måtte på Biltema og kjøpe blinklys, borret, ordnet, koblet og styrte : smil :

audi100.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er d ikke ikke sånn at man kan klistre på sånn blinklys på speilene (for å slippe å bore). Og bare røkke de av etterpå når verkstedet er fornøyd? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.