Best mulig nærlys på Golf II

Anbefalte innlegg

Jeg har ei gammal tante ( som det heter) som har overtatt min gamle II'r. Men hu syns lyset er litt for svakt.

 

Er klaroptikklamper og releer den sikreste måten å få det beste lyset eller er det bedre alternativer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp nye lamper med klart glass og metall reflektor..

 

deretter kjøp lysforsterkningssett (releer) og bruk 100w pærer!!

 

show'n'go

 

 

eller installere 4 lykters grill..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er nok å bruke releer og bruke det orginale ledningsnettet som styrestrøm og trekke strøm rett fra batteriet og til releene... Får vel kjøpt sånn sett på biltema osv..

 

Du kan jo ta et måleinstrument og måle over batteriet når bilen er i gang og sammenligne med å sette måleinstrumentet i pluggen der pæra sitter.. Gjorde det på min gamle og der var det 10-11 volt.. Det blir det dårlig lys av.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp nye lamper med klart glass og metall reflektor..

 

deretter kjøp lysforsterkningssett (releer) og bruk 100w pærer!!

 

show'n'go

 

 

eller installere 4 lykters grill..

 

Det hjelper vel ikke med 4 lyktersgrill på nærlysene vel:p

 

Har sett etter en Hella DE grill, for å sette inn Xenon, men det er ikke lett å få tak i...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper vel ikke med 4 lyktersgrill på nærlysene vel:p

 

Har sett etter en Hella DE grill, for å sette inn Xenon, men det er ikke lett å få tak i...

 

 

du kan jo kjøpe H4-bi-xenon kit da... lyser bra på nær. men jalla på fjern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det ikke mye strølys med xenon i reflektor. Har kun hatt det i linser selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det ikke mye strølys med xenon i reflektor. Har kun hatt det i linser selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett etter en Hella DE grill, for å sette inn Xenon, men det er ikke lett å få tak i...

 

Hva med Rallye-lykter?

 

Nei, det beste er nok å montere nye, friske hovedlys av et kvalitetsmerke (ikke de billigste man finner, med andre ord), sammen med releer og gode pærer.

 

Min mor klaget over dårlige lys i hennes 94 Vento. Jeg målte spenningen på batteriet (12,95 volt på tomgang) og på hovedlyktene (11,10 volt) og fant umiddelbart ut at her måtte det releer til. Etter montering av releer og GE SuperBlue pærer sier mamma at det er gøy å kjøre i mørket igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 volt spenningsregulator pleier å hjelpe ein del på lysa,

kombinert med reléer og sånt bør det gi gode nærlys, og fjernlys:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste oppskrifta jeg har på bedre lys er fire ting:

1) Sørg for at reflektorer og glass er 100% bra. Nye glass kan være verdt pengene i flerfold. Originale lykter er ofte like bra som all verdens stylinglykter, som ikke alltid er lovlige.

2) Sørg for at ladespenninga er bra. (som nevnt) En 15V spenningsregulator er et must.

3) Monter releer på lysene for kortest mulig vei for strømmen. Biltema har et glimrende lysforsterkersett til H4-lykter.

4) Bruk gode pærer. F.eks. Osram sine 4000K-pærer er billige og bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte releer på gti en jeg hadde. Rett og slett natt og dag forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte også reléer til lyktene på første golfen min. Det ble mye bedre. Prøvde senere med 100w pærer og det var helt sinnsykt. Tror forresten at det ikke er lov til å bruke slike på vanlig kjøring..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde og montere releer jeg og.. ble bra lys i ene løkta, andre løkta ville ikke... var direkte dårlig lys.. som om man putter 2v inn på en 12v pære.. så vidt det gløda i den jo.....

 

 

dårlige greier..

 

 

brukte 2 releer.. 1 til vanlig og et til fulltlys.. fulltlys funka ikke..

 

 

 

var ikke så lett som det skulle virke som om detta der gitt!!

 

 

edit: la til bilde over koblingene

 

 

wiring.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du skal gå over alle koblinger og kontaktpunkter. Dersom du har koblet slik som skjemaet sier, så skal begge lyktene få samme spenning.

 

Jeg var borti det samme en gang da jeg satte 200-lykter på en 100, og satte på releer samtidig. Da var det begge nærlysa som lyste svakt som du beskriver. Fant aldri feilen, men koblet opp alt på nytt og da ble det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppdatterte bildet litt.. kan være greit for andre som har lyst til å gjøre samme greia!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er koblet opp slik som Dan viste, og det ikke fungerer, så er det som oftest jordinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er koblet opp slik som Dan viste, og det ikke fungerer, så er det som oftest jordinga.

 

 

ikke nødvendigvis! i mitt tilfelle var det 2stk SVIDDE relèer! desverre

 

alt er i ordne nå! og fy feite så bra lysa blei nå! ble helt noe anna!

 

vuderer og kjøpe et til å koble til ekstralysa jeg har i grillen jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.