Jeg trenger hjelp til 4-hjulskontroll!!!!

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på biltilsynet for å registrere S2èn. Det gikk faktisk ganske greit, både felger og senkesett ble satt inn i vognkortet, men grunnet mangel på 4-hjulskontrollpapirer fikk jeg innkalling til etterkontroll, der jeg bare skal vise papirerne på kontrollen, ikke bilen.

 

MEN! Nå skal bilen plukkes litt i biter, bla motor og frontdelen av understellet, og det er kjedlig å betale en del kr for en kontroll som absolutt ikke har noen betydning, da jeg ikke skal bruke bilen nå i vinter og alt denne kontrollen skal kontrollere blir plukket i småbiter 2 dager etter!!! : bh :

 

Så det jeg lurer på er om noen sitter med mulighet til å kunne hjelpe meg med å skaffe papirer eller lignende? : klø : Det opptilmale haddde vært å enten betalt for en 4-hjulskontroll som jeg fikk papirer på nå, og som jeg kunne tatt etter at bilen var satt sammen igjen?! Jeg er ikke ute etter å gjøre noe "ulovlig" bare å få godkjent senkesettet uten å måtte ta 2 4-hjulskontroller der den ene er helt bortkastet!!

 

Noen som har tips??

Send gjerne PM....:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke høre med tilsynet om du kan vente med etterkontrollen til bilen skal ut på veien igjen? Hovedsaken for dem må vel være at den er godkjent når den KJØRER, ikke når den står i småbiter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det hadde vært fint å få det ut av verden, og jeg har fått frist til den 23.

Så håpet er å få noen reddende engler på forumet til å hjelpe til meg gode tips eller råd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha skilt på den når den skal stå i småbiter da? uansett så har det ikke noe å si om du bryter fristen, så lenge ikke de får tak i skiltene;) for det koster:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å levere inn skiltene til bilen er klar til kjøring..?

Tipper det er svaret du får hos Biltilsynet, sammen med at du kan prøve å søke om utsettelse.

 

Det går bare ut en begjæring om avregistrering på bilen etter noen purrebrev, og kommer dem da og henter skiltene må du ut med et påskiltningsgebyr.

 

Var sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg har vanskelig for å se hvordan du skal få tak i papirer på enten;

- En test som ikke har blitt tatt enda

- På en bil som står i deler

 

Har en teori om at det ikke blir så godt mottatt hos Biltilsynet heller.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å levere inn skiltene til bilen er klar til kjøring..?

Tipper det er svaret du får hos Biltilsynet, sammen med at du kan prøve å søke om utsettelse.

 

Det går bare ut en begjæring om avregistrering på bilen etter noen purrebrev, og kommer dem da og henter skiltene må du ut med et påskiltningsgebyr.

var noe sånt jeg å skulle fram til, men det er jo bare å avtale med biltilsynet at dette skal gjøres når bilen kommmer på veien igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.