#26 Skrevet Januar 11, 2006 kan vel også bli noe krøll med clutch/svinghjul ved bytte til S2 kasse?? Skjønner ikke at du vil bytte jeg men. Er jo bamsetøff utveksling til den effekten du har på den kassa som er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 11, 2006 kan vel også bli noe krøll med clutch/svinghjul ved bytte til S2 kasse??Skjønner ikke at du vil bytte jeg men. Er jo bamsetøff utveksling til den effekten du har på den kassa som er der. Inngående aksel er lik så det er ikke noe problem.Hadde S2-clutch på bilen med gamle-kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 11, 2006 Jeg har ABY motor, og først kjørte jeg med orginal girkasse og diff, nå kjører jeg med S2 girkasse og 80 diff. funker fint det 4.11 greier begge deler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 12, 2006 Jeg har 5 trinns fra 200Q 20v (ADZ). Den har 4.11 utveksling og manuel sperre på mitt diffen: rock : (Hvis ikke jeg tar helt feil....) Skal ha gått kun 60 000km. Magnus Høres vel ikke ut som den passer rett inn...får heller se etter en S2 kasse tenker jeg....hvis jeg skal bytte da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 12, 2006 Om du har samme kasse som i min 90 (aku) er det 4.11 utveksling på den.ADZ- kasse passer ikke uten videre. Mye lengre diff-hus på den.Skal du bytte til S2-kasse må du kanskje bytte over flensene til driv-akslene foran fra gammle kassen,siden du mest sannsynlig har 100 mm innerknuter mot 108 mm på S2. Men er ikke helt sikker.Er et skille på understellet på 90 en gang i 89. Okei. Hvordan er det ellers med de 2 kontaktene i fremkant av kassa: til speedo og noe... Passer de rett på en slik S2-5trinns...?? Hva med andre evt tilkoblinger, mellomaksling++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 12, 2006 kan vel også bli noe krøll med clutch/svinghjul ved bytte til S2 kasse??Skjønner ikke at du vil bytte jeg men. Er jo bamsetøff utveksling til den effekten du har på den kassa som er der. Høres jo ikke noe særlig ut som Erik skriver her da: Å kjøre til midtdiffen revner.... Litt kjedelig å kjøre rundt og vente på at noe skal ryke....Men for all del så fungerer det greit nå så vi får se til vår og sommer`n.. Vil hvertfall prøve den på bane med denne kassa først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 12, 2006 Jeg har 5 trinns fra 200Q 20v (ADZ). Den har 4.11 utveksling og manuel sperre på mitt diffen: rock : (Hvis ikke jeg tar helt feil....) Skal ha gått kun 60 000km. Magnus Du har ikke S2 5-trinns høres det ut som...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 12, 2006 Okei. Hvordan er det ellers med de 2 kontaktene i fremkant av kassa: til speedo og noe... Passer de rett på en slik S2-5trinns...?? Hva med andre evt tilkoblinger, mellomaksling++ Alt passer rett på.Mellomakselen er lik på S2 coupe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 12, 2006 Høres jo ikke noe særlig ut som Erik skriver her da: Å kjøre til midtdiffen revner....Litt kjedelig å kjøre rundt og vente på at noe skal ryke....Men for all del så fungerer det greit nå så vi får se til vår og sommer`n.. Vil hvertfall prøve den på bane med denne kassa først.. hvis du ikke har drit masse effekt er det ikke noe problem aa bruke den kassa du har, dem taaler masse, ryker dem er dem enten slitne eller noe annet feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 12, 2006 Ok. Takk Thorbjørn og Jan Egil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...