Anbefalte innlegg

Jeg har en golf3 VR6 1992 mod den har jo orginalt 205/50/15 på felger som har ET 35

Skal nå sette på felger som er 18x8 med ET 35, pga bredden på felgen så vil jeg bruke 225/35/18 det vil i såfall være 4,9% større rullediameter enn orginalhjulene. er det noen som vet om det går bra eller må jeg ha mindre hjul?

Tom

Ps tips om billige dekk, den burde ligget i blant linkene våre, og vi burda ha rabattavtale sånn som den Svenske avdelingen av klubben vår har.

http://www.dekkonline.com/start.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke bilen så er ikke 18" å anbefale i det hele tatt.Gå for max.17"....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bilen er grei å kjøre med 18 Tommer felger og, å stykt ble det heller ikke.

Her er et bilde av forhjulet

felgforran.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha valgt så lite dimensjon på dekkene som mulig om du skal kjøre med 18" felger. Bensin-forbruket går opp og du vil få en mye latere bil med 18".

Ville ha valgt 215-35-18 max

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gått ned en størrelse på bredden, så hadde det ikke blitt så stort.

Uansett. Kan være fett det der. Få se bilde av hele bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha valgt så lite dimensjon på dekkene som mulig om du skal kjøre med 18" felger. Bensin-forbruket går opp og du vil få en mye latere bil med 18".

Ville ha valgt 215-35-18 max

Hvis jeg skulle hatt 18 tommere på Golf 3 så ville jeg valgt 225/30 18 i f.eks BF Goodrich (hvis noen kan skaffe deg det da). Dette dekket er ganske smalt (sikkert ikke mye bredere enn f.eks Toyo 215/35) og da er også hjuldiameteren mer riktig i forhold til at 17 tom egentlig er bedre å bruke på denne bilen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8x17 med 205/40. Det syns jeg er en fin dimensjon. Siden felgen er så bred, blir dekket strekt litt på felgen og sideveggen ikke så rett og hard, derfor sporer den ikke så mye. Jeg ville nok ikke valgt noe særlig bredere. Men andre har kanskje andre erfaringer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette falt ikke i smak hos dere, trodde ikke at hjul kunne bli for store. Bilder av hele bilen kommer når jeg får tatt noen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette falt ikke i smak hos dere, trodde ikke at hjul kunne bli for store. Bilder av hele bilen kommer når jeg får tatt noen

Joda. Jeg likte det jeg, men om du hadde gått ned litt på dekkdim hadde det muligens blitt enda fetere... Men så skal man jo ha råd til å kjøpe disse dekka også, da... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at de felgene er så brede at selv 225 dekk ble i smaleste laget, hadde gått for 205 om felgen hadde vært 7 tommer.

Ps det er jo bare konebilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at de felgene er så brede at selv 225 dekk ble i smaleste laget, hadde gått for 205 om felgen hadde vært 7 tommer.

Ps det er jo bare konebilen.

Du kan jo velge 225-30. Men da tipper jeg du vil få et problem med subbing. Mine 8x17 subba med 205 dekk. Og da er jo dekket strekt en del og dermed ikke så rett på siden. men ellers syns jeg det kan bli rått med 18" på mk3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hele bilen, synes hjulene står fint på den jeg.

vr6hside.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den blei lekker eg, Tom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den senka noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.