Anbefalte innlegg

På auto-check'n får jeg melding om at det er ei gåen pære et eller annet sted; men jeg har nå leita i ca ett år, og finner ikke noen def pære. Bortsett fra den i motorrommet da... men den er vel ikke med på den check'n..? Var hos Audi i Hønefoss og spurte, glupingene svarte at "da må det være ei gåen pære da..." Kan få mld/pip 3 ganger på 10 sekunder eller oftere, andre ganger kan det gå flere dager uten et pipp.. Begynner å bli litt lei! Noen som aner?? 1991 Audi 100 2,8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæren behøver ikke å være defekt for at Autochecken skal varsle, det kan være nok at det er feil motstand i den, for det er dette som systemet kontrollerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På auto-check'n får jeg melding om at det er ei gåen pære et eller annet sted; men jeg har nå leita i ca ett år, og finner ikke noen def pære. Bortsett fra den i motorrommet da... men den er vel ikke med på den check'n..? Var hos Audi i Hønefoss og spurte, glupingene svarte at "da må det være ei gåen pære da..." Kan få mld/pip 3 ganger på 10 sekunder eller oftere, andre ganger kan det gå flere dager uten et pipp.. Begynner å bli litt lei! Noen som aner?? 1991 Audi 100 2,8.

 

 

Kan det være dårlig kontakt i en pæresokkel eller noe kanskje? Siden det kommer og går litt mener jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også bli feil om det står veil watt styrke pære i en plass ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sjekket skiltlyset.... Kan være at pæreholderen er irret og mister kontakten til tider....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi C4 med problemer med autocheck'en.. Hvor har jeg hørt om det før tro? : klø :

Åja! Alle sammen har det mer eller mindre!! :P

Lampetesten går på kun hovedlys foran og bak, (også tåkelys) bremselysene er på egen test. Hvis det er en feil i lampene, vil feilmeldingen komme på med en gang du starter, og være hele turen. Mitt tips er selve dashbordet, jeg får enkelte feilmeldinger på oljetrykk, kjølevæske, bremser (både trykk og belegg) og tidligere også lys, selv om alt var i sin skjønneste orden. Søk på forumet, så finner du flere tråder om dette! (kort: Ta ut instrumentene og rens kontaktene mellom autocheck og resten av instrumentet..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel prøve med en liten rens tenker jeg.. Det kommer ofte med en gang jeg starter ja. Men ikke på langt nær alltid det blir værende hele turen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også ledningene i overgangen mellom bil og bakluke, kan ligge gnisse mot hverandre, evt. delvis brudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering; samboeren min kjørte foran meg i dag (hun skulle kikke om noen av lysene "blinket"), hun sa at det ene tåkelyset slår seg på og av i hytt og pine.. Forklaring kanskje..? Men vil check'n slå ut på dette selv om tåkelyset ikke er slått på?

 

Er det virkelig ingen av dere orakler inne her som vet dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter jo helt bestemt av kortslutning i overgangen som Roy sier, jeg hadde gåent lys i dashboard/skiltlys med mindre jeg hadde på varmetrådene..

Godt mulig det kan slå ut på frontlyktene også.

95104887bRngfJ_ph.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering; samboeren min kjørte foran meg i dag (hun skulle kikke om noen av lysene "blinket"), hun sa at det ene tåkelyset slår seg på og av i hytt og pine.. Forklaring kanskje..? Men vil check'n slå ut på dette selv om tåkelyset ikke er slått på?

 

Er det virkelig ingen av dere orakler inne her som vet dette??

 

Tipper på at autochecken sjekker pærene selv om lysa er avslått.. Og at du derfor får feilmelding når et lys mister kontakten..

 

P.S. Angående lyset i motorrommet ditt.. Slå på parklysa, da fungerer lyset i motorrommet...99% sikkert :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom noe lyser som ikke er ment skal lyse, og da kanskje også bare på én side, er det jo noe galt. Autocheck'en tester på forskjell i belastning på de to sidene, og er så vidt jeg vet aktiv hele tiden. En på Audifans (Igor Kessel, så vidt jeg kan huske..) gikk inn i autocheck'en og fjernet hele problemet, da de hadde mye trøbbel med xenon borte i USA. Søk litt der hvis du ikke finner feilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom det jaggu lys i motorrommet også gitt... :rolleye: du verden! Skal se om jeg kanskje finner noe på den siden også. Får også plutselig mld om lite belegg. Men da bilen gikk tørr for olje etter å kjørt 300 mil med campinvogn i sommer kom det ikke ei f...s lampe eller beskjed (synes nok motoren hadde litt uvanlig lyd på tomgang) : klø : Hadde kanskje hjulpet og bytte hele panelet hvis det er noe kluss der.. Hadde ikke vært vondt å ha et med hvite skiver..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autocheck aktiviseres vel kun når man slår på lysene, dersom man ikke har kjørelys selvsagt.. Jeg sliter med kontakt i høyre hovedlys og kjører derfor med park ( bedre lys er det også ) for å slippe pipingen hver gang jeg starter inntil jeg finner ut hvor feilen ligger. Autocheck varsler først når jeg vipper bryteren i kjørelys posisjon. Om noen har gode tips på hvorfor lampa ikke vil lyse så kom gjerne med de også ( hvis det er greit for trådstarter? ). Begynte først å komme litt sporadisk, så jeg tenkte det var dårlige pærer og byttet.. Da funket det i ca. 2 uker før høyre lampa sloknet helt og har vært død siden.. Har selvsagt byttet pærer siden det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autocheck varsler først når jeg vipper bryteren i kjørelys posisjon.

 

Ingen strøm til pæra=ingen autocheckutslag. Det er som sagt forskjellen mellom de to, som trigger feilen, samt muligens at begge er døde. (Har ikke testet..)

 

Thomas: Hmm.. belegg-indikatoren er en klassiker hos meg også, selv om plugger og kabler er 100%. Funker bra på sommeren! (Nå funker faktisk ikke bensinvarselet på min, så jeg må følge med på nåla og kjørecomputeren!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas: Hmm.. belegg-indikatoren er en klassiker hos meg også, selv om plugger og kabler er 100%. Funker bra på sommeren! (Nå funker faktisk ikke bensinvarselet på min, så jeg må følge med på nåla og kjørecomputeren!)

 

Kontakten inn til klossen knakk vi i sommer da vi bytta drivledd på bilen.. Men vi kortslutta bare føleren og da funket det jo.. Mulig det har blitt noe "ujusteringer" inne i "innpakningen" til "koplingen" min, fukt el likn. Begynte først når det ble kaldt/varmt om hverandre. Men tilbake til tåkelyset; har prøvd å følge ledningen til lykta for å se etter brudd, men det var ikke enkelt.. Vet du tilfeldigvis hvor de går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.