lampe for motor elektronikk lyser

Anbefalte innlegg

heisann som topic(mener på at den het dette), men er ikke helt stødig i tysk og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med hva denne pæren sier at er feil, eller gåent. Det er lampa som viser en motor med et lyn inni, lampa begynte å lyse idag helt plutselig uten noe herjing... Noen som vet?

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du teller antall blink så kan du lese av feilkoden.

Skal være et fire-sifret tall, skilles med et lite avbrudd i blinkingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du teller antall blink så kan du lese av feilkoden.

Skal være et fire-sifret tall, skilles med et lite avbrudd i blinkingen.

det er autochekken som sier at noe er galt, hvor kan man telle disse blinkene og hvordan gjør man det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lampa i instrumentet som skal blinke.

Telle gjør du sånn: En, to, tre, fire, fem osv. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lampa i instrumentet som skal blinke.

Telle gjør du sånn: En, to, tre, fire, fem osv. ;)

som sagt så lyser pæra den blinker ikke...:P ti skal denne blinke isåfall? regner ikke med den skal blinke hele tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå prøvd og skru på tenninga og sette inn en sikring i bensin releet. Da jeg gjordet dette skjedde det ingenting:confused: Det virker ikke som det er så mange forsjellige måter å gjøre dette på så nå skjønner jeg mindre. En ting jeg stussa på var at sikringen ikke satt fast i releet, det var ingen motstand i releet, skal det være sånn?

Tommy

problem løst forrige eier hadde maltraktert bensin releet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg funnet koden, som sier 2142 utifra sjemane på http://www.20v.org er dette knocksensor 1. Jeg har ikke peiling på hva det er, men tror det er bankesensor på norsk: flau : kunne noen vært snille å forklart meg hvor denne sitter på min motor. Regner vel med denne er gåen selv om det står at man skal skjekke ledningene, og momentet den er skrudd til med. Noen som vet om denne er dyr? Min motor er forresten en 2,3e.

Tusen takk for all hjelp

Tommy Skarstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en bankesensor ja. Det er en svart dings som høyst sannsynligvis sitter skrudd fast på motorblokka. Den er dråpeformet og ca 3-4 cm i diameter med en ledning ut fra det spisseste punktet om du skjønner. Denne sitter å føler om motoren får tenningsbank og sender fortløpende signal til styreenheten for motor om tenning må justeres/korrigeres. Dette skjer automatisk da bankesensoren er i orden.

Mulig din motor har to bankesensorer og jeg er ikke sikker på hvor de eksakt er montert. Det du skal passe på ved evt. skift er at denne/disse skal trekkes til med moment for å fungere optimalt/korrekt.

Hør evt. med et VAG verksted om plassering, pris og moment.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei får leite litt da... 10ventiler forresten glemte å få med det:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen si meg hvilken bankesensor som er gåen når jeg får denne feilkoden; 2142 som utifra sjemane på http://www.20v.org er knock sensor 1. Er visst en grønn og en blå, etter hva jeg har fått med meg, stemmer det? Og er det noen som kunne funnet delenummeret?

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen si meg hvilken bankesensor som er gåen når jeg får denne feilkoden; 2142 som utifra sjemane på http://www.20v.org er knock sensor 1. Er visst en grønn og en blå, etter hva jeg har fått med meg, stemmer det? Og er det noen som kunne funnet delenummeret?

Takker for svar!

Lurer også fælt på dette.. i delekatalogen står det bare blå og grønn, men ikke ett pip om det er nr en eller to.. De har forskjellig delenummer og de står på forskjellig sted, men det sier jo fortsatt ikke noe om hvilken som er hvilken av de. :confused: Prisen var dog den samme, 1278,- kr pr stk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også fælt på dette.. i delekatalogen står det bare blå og grønn, men ikke ett pip om det er nr en eller to.. De har forskjellig delenummer og de står på forskjellig sted, men det sier jo fortsatt ikke noe om hvilken som er hvilken av de. :confused: Prisen var dog den samme, 1278,- kr pr stk..

husker helt ærlig ikke hvilken jeg kjøpte, nå hadde jeg 10v da... kjøpte det som står ca midt på blokka relativt langt nede,¨på høyre side sett forfra. var riktig da... tar 10 min å bytte men er tysklandsbestilling så du må vente en uke!! noe dritt og kjøre med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.