#26 Skrevet Januar 31, 2006 Jeg har lyst å oppgradere understell på bilen 80GTE FWD til sommeren. Vil ha disk bremser bak, bedre dempere mm. Vet at det er disk bremser på typ89 FWD 90 og Coupe. Lurer på hvilke muligheter jeg har. Mener å ha hørt at dette har blit gjort før på Q i hvertfall. Synes at det originale understellet er litt spinkelt og det tåler ikke mye BRUK. Jeg hadde en 86 mod. 80GTE quattro og kan ihvertfall trygt anbefale understell fra ABT (gule Koni & Bilstein fjærer). Har også med suksess prøvd H&R fjærer som fåes i flere forskjellige varianter og montert dem på standard Audi sportdempere. Holdt følge med TT roadster fra Dahlback på (i svingene ja) bane da..gliiis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 31, 2006 Jeg hadde en 86 mod. 80GTE quattro og kan ihvertfall trygt anbefale understell fra ABT (gule Koni & Bilstein fjærer). Har også med suksess prøvd H&R fjærer som fåes i flere forskjellige varianter og montert dem på standard Audi sportdempere. Holdt følge med TT roadster fra Dahlback på (i svingene ja) bane da..gliiis. Dette var inspirasjon:) Har tenkt på bilstein b12 kit - b8 dempere med bilstein fjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 1, 2006 Her er den med ABT settet, ca. 40mm lavere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 2, 2006 Nice! Husker du hvilke felg dim/et du har på det bildet? Takk PS Fet med V8 lykter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 2, 2006 Nice! Husker du hvilke felg dim/et du har på det bildet? Takk PS Fet med V8 lykter Felgene er Borbet A 7x15 Et 35 m/205/50 dekk. Dsubba litt i skjermfalsen bak, men varma falsen og rulla et balltre mellom dekk og fals og vips.. ideelt innpress ville vel vært 37-38. Baklyksene er kun lakkert på det oransje feltet..:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 2, 2006 Ja..... Det iritterer meg ganske mye det med inpress. Har lyst på noen klassiske felger type BBS RS, Ronal LS, Compomotive ML, Borbet osv men de alle har for liten inpress: bh : . Skal egentlig være ET45.... . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 2, 2006 Ja..... Det iritterer meg ganske mye det med inpress. Har lyst på noen klassiske felger type BBS RS, Ronal LS, Compomotive ML, Borbet osv men de alle har for liten inpress: bh : . Skal egentlig være ET45.... . En mulighet..Jeg bestilte en gang noen Azev felger fra Rieger gjennom en norsk forhandler. Fikk bestemme boltsirkel og innpress selv faktisk..OBS!! ganske dårlig service fra denne norske forhandleren(husker seff ikke navnet i farta). Se felgutvalget bak i Riegerkatalogen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 26, 2006 Hmmmm Vi sliter litt med å finne et lager til ombyggingen. Er det noen som vet hvilket lager som passer? Skal ha den store spindelen (75mm) og det lille navet (Der lageret originalt er 68mm) Eller finnes det faktisk en annen spindel med 95mm mellom "ørene" til kalipper holderen og 68mm lager? Da har jeg målt, og kan bekrefte at navet med boltsirkel 4*108 står 16.5mm lenger ute en 4*100 navet. Sammenligner en da en golf G60 (280*22) skive med en Audi 2.3 (280*22) skive, så er avstanden top hatt -> skive ..... 17mm mer på Audi 2.3 (4*108) http://www.brembo.com/ENG/Market/Brembo+Catalogues/SearchCars.htm 0.5mm, det skal gå bra, det er ikke mer en at jeg kan ha målt litt feil pga rust og skitt Da må Cupra R 304mm bremsesettet passe også da: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 27, 2006 HmmmmVi sliter litt med å finne et lager til ombyggingen. Er det noen som vet hvilket lager som passer? Skal ha den store spindelen (75mm) og det lille navet (Der lageret originalt er 68mm) Eller finnes det faktisk en annen spindel med 95mm mellom "ørene" til kalipper holderen og 68mm lager? Audi typ 89 med HELE fjørbein (d.v.s. 87 og kanskje noen 88 modeller?) har 95 mm boltavstand sammen med 68 mm OD diameter på hjullageret. Så fort denne bilen fikk delte fjørbein så gikk man over til 75mm lager tror jeg. Men passer en stor spindel på dette lageret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 27, 2006 Audi typ 89 med HELE fjørbein (d.v.s. 87 og kanskje noen 88 modeller?) har 95 mm boltavstand sammen med 68 mm OD diameter på hjullageret. Så fort denne bilen fikk delte fjørbein så gikk man over til 75mm lager tror jeg. Men passer en stor spindel på dette lageret da? Takker for info Jeg skal ha liten spindel, men 95mm mellom ørene for å kjøre G60 280mm 4*100 skive og kalippere. Eventuelt oppgradere til Cupra 304mm (Passat 86 GT Syncro.. Litt oppjustert motor på vei) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 27, 2006 Høres ikke dumt ut med cupra bremser nei, bare innpresset på skiva ikke er for stort så. Oppgraderer du bremskraftforsterkeren i samme slengen eller Torgeir? Eller kanskje bare hovedbremsesylinderen? Driver med litt bremseopplegg selv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 28, 2006 Det er planen ja Da jeg monterer 3B motor, hadde jeg tenkt å ta hyd. bremsekraft forsterker fra for eksempel S2 sammen med S2 hovedcylinder Jeg og Fridtjov har målt litt, og funnet at G60 skive skal passe dersom en bytter navet. Da Cupra bresmesettet er direkte bolton på VW med G60 bremser så anter jeg det vil passe like godt på passaten. Jeg vil gjerne ha delte fjørbein også.. så det frister litt å dreie av 4*108 navet til samme inpress som 4*100, og laget 4 nye hull med 4*100 boltsirkel. (Jeg skal ha det inpresset og den boltsirkelen ja) Hmm... tilbake til garasjen for å måle mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...