Anbefalte innlegg

Driver å overhaler calipterne bak på min Audi S4 92 .

må da lufte bremsene etterpå og lurte på om det er samma hvilken bremseveske jeg bruker?

 

Skal kjøpe delene til dette på mekonomen og tenka da å kjøpe bremseveske der også.

 

Vet ikke hvilken bremseveske som er brukt på denna fra før.

Regner med at det er audi`s egen bremseveske.

 

Dette stempelet i caliptern hvor langt skal det egentlig skrus inn når man nonterer dette igjen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vanlig DOT4 eller DOT 5.1 hvis du vil ha litt mindre sjanse for rusting. Bør uansett byttes hvert 2. år, så det er vel på tide igjen snart.. *sukk*..

Møller har vel egen, men tror de fleste funker. Har kjørt med både 'Statoil' og Ferodo uten å oppleve den helt store forskjellen i svampanlegget. Eh.. Unnskyld, bremseanlegget. Mekonomen går helt sikkert bra.

 

Skru så langt inn du må..? for å få på nye klosser på nye skiver må stempelet nesten flukte med gummien før det går på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vanlig DOT4 eller DOT 5.1 hvis du vil ha litt mindre sjanse for rusting. Bør uansett byttes hvert 2. år, så det er vel på tide igjen snart.. *sukk*..

Møller har vel egen, men tror de fleste funker. Har kjørt med både 'Statoil' og Ferodo uten å oppleve den helt store forskjellen i svampanlegget. Eh.. Unnskyld, bremseanlegget. Mekonomen går helt sikkert bra.

 

Skru så langt inn du må..? for å få på nye klosser på nye skiver må stempelet nesten flukte med gummien før det går på plass.

 

okidok takker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm har nå overhalt begge calipterne bak og lufta bremsene midlertidig(skal skifte bremseveske en annen dag).

Noen som vet hvordan denne håndbrekk "armen" på caliptern skal virke.?

Det jeg mener er : på ene siden så "vipper" jeg denne armen frem og tilbake og da går stempelet utover uten å gå tilbake når jeg slipper denne armen.

Men på andre sida så går stempelet tilbake når jeg slipper armen.

Hvilken calipter er defekt???

Jeg skrudde stemplene nesten helt inn (har ikke bytta skiver\klosser) og lufta deretter bremsene.

Bremsene virker bra men pedalen går noe langt inn kan dette være luft i systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stempelet skal ikke gå tilbake når du slipper armen, dvs det går litt tilbake. Vanlig feil at enten armen sitter, eller at stempelet går tilbake.

 

Mulig du har luft i systemet, eller at det bare er litt lang dødgang på en eller flere bremsestempel, før de tar.

Trykk bremsepedalen hardt inn flere/mange ganger, mulig dette hjelper (om du er heldig).

Jeg bruker trykkluft/overtrykk i bremsevæske beholderen, vha nippel i lokket, når jeg lufter bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stempelet skal ikke gå tilbake når du slipper armen, dvs det går litt tilbake. Vanlig feil at enten armen sitter, eller at stempelet går tilbake.

 

Mulig du har luft i systemet, eller at det bare er litt lang dødgang på en eller flere bremsestempel, før de tar.

Trykk bremsepedalen hardt inn flere/mange ganger, mulig dette hjelper (om du er heldig).

Jeg bruker trykkluft/overtrykk i bremsevæske beholderen, vha nippel i lokket, når jeg lufter bremsene.

 

oki...

bruker også trykkluft fra dekk til nippel på lokk for å lufte bremsene genialt opplegg det derre.

 

Ser ut te at eg må skifte skiver også da de er nede på 16-17 mm, 18mm er visst minimum mmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du utdjupe litt den derre luftinga med trykkluft..

 

Eg må ha det inn med teskje eg.....

Korleis skifter ein bremsevæske i heile anlegget?

Tømmer det, for så å fylle det att?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufting av bremsesystemet (bytte bremsevæske) vha trykkluft (ca 1-2bar) eller reservehjul.

 

Først må du ha en måte å sette overtrykk i bremsevæske beholderen.

Dette kan f.eks. gjøres vha et ekstra lokk (til bremsevæske beholderen) med en slange gjennom. Denne slangen kobles til trykkluft, eller trykkluft fra et dekk.

Dette kan kjøpes hos bilrekvisitaforetninger, men det er ikke sikkert de leverer med et lokk som passer (hint skraphandlere).

 

1) Se til at beholderen er full av bremsevæske, den skal IKKE gå tom, så følg med.

Du kan godt vente med første påfylling, til beholderen er nesten tom, slik at du får ut alle den gamle gørren.

2) Sett på spesial lokket, og kjør på med trykkluft.

3) Lufting av bremser; begynn bak, luft (f.eks) høyre side bak, til det kommer boblefri klar ny bremsevæske ut. NB! ikke tapp bremsevæske beholderen tom, etterfyll ved behov.

3.#) Gjør det samme for venstre side bak, deretter foran.

 

Skulle beholderen gå tom, er det bare å fylle opp, og starte på nytt (punkt 3).

Du bruker fra 3dl og oppover, kommer ann på hvor godt du følger med.

Håper det var forståelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.