Bergen: Hva er det med folk??

Anbefalte innlegg

Begynner å bli enda mer oppgitt nå, når jeg skal kjøre fra byen mot lagunen og omvendt, hvorfor i all verden slakker folk av farten fra respektable 80 km/t til ca 50-60 før og i Trollhaugtunellen??

 

Spøker det der?? Edvard Grieg synes i tunnellen??

 

eller er det en gjeng kommunister som mintes skiltingen (50 skilt) da veien ble bygd videre for 2 år siden

 

men, uansett, ekke så farlig å kjøre i 80 helt fra lagunen til krambua??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer deg såvidt igjennom tunnel du og ja... Det er noe som ikkje stemmer der oppe ja!!! Derfor de ikkje lager veien ferdig før no kanskje??? Hehe... Den har jo stått sånn siden tidlig på 70 tallet og da!!! Hmm... Skulle likt å sett Edvarden eg ass!!! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du noen gang har kjørt på stykket fra rundkjøringen i Knarvik til du kommer til nordhordalandsbroen, vil du merke det samme... Det er 80 der, men ALLE kjører i 50-60... Grusomt irriterendes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører samme strekning hver dag og irriterer meg over det samme! Spesielt når man har ligget bak en Toyota Yaris/Hyundai Accident i 10 km/t under fartsgrensen i venstre felt hele veien fra Krambua, og som ikke skjønner at venstre felt er et forbikjøringsfelt... Er forklaringen på høyre og venstre felt på en 4feltsvei tatt ut av nynorsk utgaven av "Veien til førerkortet"??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HATER å kjøre til og fra laguen! HVER enseste gang ligger jeg å duver i 60-70.. egentlig har det jo fint lite å si tidsmessig, men det er bare så inn i det helvete frustrerende å se nålen på 60 når det står 80 på alle skiltene rundt om!!

 

og enda verre er den nye motor veien forbi friele på midtun!! er det mulig!! 50-65.. aldri opplevd å komme bak en bil som kjører i 80 der.. kan ikke fatte at det er så vanskelig å forstå skiltet, grått 50 skilt med streker over = 80 for faen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du noen gang har kjørt på stykket fra rundkjøringen i Knarvik til du kommer til nordhordalandsbroen, vil du merke det samme... Det er 80 der, men ALLE kjører i 50-60... Grusomt irriterendes...

 

Ja har merket det.....like forbanna hver gang eg er over på den rette siden av fjorden.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir så provosert når jeg kjører mot Sotra broen i tre-fire tiden om ettermiddagen. Er overbevist om at alle som kjører av mot Askøy fra motorveien, for så å snu i rundkjøringen og kjøre inn igjen på motorveien 300 meter lenger borte, skaper 90% av køen. Skulle vert skuddpremie for folk som tar den vrien. Og det værste er at de ikke har fulgt nok med i mattetimene til at de klarer å regne ut at de sparer ca 10 sekunder på det.

 

Det samme gjelder nok de som kjører rundt Godvik for å kjøre ut igjen lenger borte.

 

Skulle ønske purken sto og fulgte med og faktisk stoppet folk for å spørre hva de holder på med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med Trollhaugtunnelen er at den går over i tre felt ved utgangen. Det har folk STORE problemer med å takle. Ikke minst de som skal opp til Trollhaugen. Må huske på at de skal klare å bremse ned fra 80 til 40-50 før svingen opp mot Rundkjøringen. Da bør man minst ha oppgradert til Porsche Cayenne bremser.

 

: bh : : bh : : bh : : bh : : bh : : bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slappe av folkens, har vi det så travelt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slappe av folkens, har vi det så travelt? :)

 

ikke jeg i hvertfall, men er mere skøy å følge fartsgrensen enn at folk som ikke burde hatt lappen kjører 10-20 km under grensen, det er nemlig ulovlig å hindre trafikken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slappe av folkens, har vi det så travelt? :)

 

Travelt har man det ikke, men det er vel ingen grunn til å ligge 20 under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må slappe av folkens, har vi det så travelt? :)

 

Ser ikke noe annen grunn til at tuning industrien er blitt så stor :P :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en jobb der jeg må kjøre forbi der hver dag ville jeg nok vært mer enn enig :)

Men jeg orker ikke å bruke energi på å irritere meg over alle som kjører seint. Er litt for mange sånne i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg orker ikke å bruke energi på å irritere meg over alle som kjører seint. Er litt for mange sånne i Norge.

 

mhmm.. Bare å dra ned i kjelleren etter et bra gir og hive kjerra forbi mens man fløyter/blinker og viser alle fingrene, og kommer det biler i mot får de faen se te å kjøre inn til siden: smil : (det går forresten utmerket med 3 biler i bredden der..:P faktisk 4 og hvis man holder pusten:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss få fram 80 skiltet og kutt ut de der lysegrå opphevings skilta!!! Makan te idiot skilt skal du leite lenge etter! På veiene med 70 sparer de ikkje akkurat på 70 skiltet... Og det er ingen problem med å bremse ned til Trollhaugen, Ronny!!! Hva har man bremser te??? Problemet ligger i enkeltes holdning på veiene dessverre!!! Kjør godt, men rent og pent. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.