#1 Skrevet Januar 10, 2006 Som sagt så trenger jeg litt hjelp ang defekt speedometer. det jeg da lurer på er, hvordan finner jeg ut om giveren fungerer? Er det noe mulighet å måle seg frem på? Dette er til en 88 mod audi 100 avant. med 2.0l foresten. og er det den minste føleren eller den storste føleren som går til speedoen? (tenker da ved drivakselen) Trenger hint og råd generelt om feilsøking osv. skal til Oslo i morgen så det hadde vært flott om det funka. MVH. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2006 Ingen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2006 Først et spørsmål til deg: er det -88A eller B du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2006 Først et spørsmål til deg: er det -88A eller B du har? BUMP! Hvor lenge må jeg være våken for at du skal få svar på spørsmålet ditt: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2006 Først et spørsmål til deg: er det -88A eller B du har? b 88- 90 typen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2006 he he he. har du gode råd så kan du vente til jeg får høre dem... helgarderer deg med den meldingen under der. Mvh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2006 Jeg regner med at det ikke er store forskjellen på hvor speedo`n henter signalet sitt på firer og femmer og da er det i clutch-huset på førersiden. De følerene du nevner kan jeg ikke forstå kan være annet enn bremseslitasje og abs følerne. Men før du gjør noe som helst, sjekk at tempmåleren din virker. Hvis ikke, sjekk sikring nr. 12. Denne går nemlig på både speedo og temp instrument. Hvis den er grei kan du, hvis du har klima i bilen, gå inn på kanal 22 og sjekke om det er signal i speedometeret da denne kanalen viser bilens hastighet. Hvis det ikke er signal kan du ta løs kontakten nede på clutch-huset. Vær forsiktig sånn at du ikke river opp føleren. Rens inni kontakten. Hvis det heller ikke hjelper kan du ta ut føleren og rengjøre denne men det er en helt annen jobb. Lykke til og god tur. Nå legger jeg meg: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2006 Har du klima anlegg kan du kanskje sjekke hastigheten via OBD?? har ikke prøvd selv... så at kanal 17 viser hastigheten.. Ser du hastighet her bør vel sensor være ok Som sagt så trenger jeg litt hjelp ang defekt speedometer.det jeg da lurer på er, hvordan finner jeg ut om giveren fungerer? Er det noe mulighet å måle seg frem på? Dette er til en 88 mod audi 100 avant. med 2.0l foresten. og er det den minste føleren eller den storste føleren som går til speedoen? (tenker da ved drivakselen) Trenger hint og råd generelt om feilsøking osv. skal til Oslo i morgen så det hadde vært flott om det funka. MVH. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...